فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۹۷۷»

آیا پای بنزین تک نرخی به جایگاهها باز می‌شود؟

افزایش قیمت بنزین در راه است!

عصر خودرو : زمزمه‌های تک نرخی شدن قیمت بنزین چند روزیست به گوش می‌رسد شنیده‌ها حاکی از آن است که ظاهرا در جلسه اخیر هیات دولت افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای سال جاری به تصویب رسید اما هنوز ابلاغ نشده است بنابراین در صورت اجرا قیمت هر لیتر ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

آیا پای بنزین تک نرخی به جایگاهها باز می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  افزایش 5 درصدی قیمت حاملهای انرژی سال گذشته با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 94 رقم خورد.

    این درحالیست که  ظاهرا در جلسه اخیر هیات دولت افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی برای سال جاری به تصویب رسید اما هنوز ابلاغ نشده است.

    بنابراین  زمزمه‌های تک نرخی شدن قیمت بنزین چند روزی است به گوش می‌رسد و شنیده‌ها حاکی از آن است  قیمت هر لیتر 1000 تومان در نظر گرفته شده است.

    در عین حال، نرخ گازوئیل و مازوت به لیتری 300 تومان و نفت سفید به لیتری 150 تومان افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد این قیمت‌ها به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.
    افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در سال 1389 با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها کلید خورد به طوری بنزین سهمیه‌ای 700 تومان و بنزین آزاد لیتری 1050 تومان در جایگاههای سوخت به فروش می‌رسد.

    این افزایش قیمت در حالی است  مطرح می‌شود که کلیه فرآورده‌های نفتی در سال قبل با افزایش قیمت روبرو شدند. بنزین، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و گازوئیل در سال گذشته افزایش قیمت جدیدی را تجربه کردند.

    علیرضا فیض‌بخش رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص تصویب و اجرای تک نرخی‌شدن قیمت بنزین در سال‌جاری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون بخشنامه‌ای در این خصوص به ما ابلاغ نشده است که ستاد حمل و نقل سوخت خود را با این افزایش قیمت آماده کند.

    همچنین نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس و کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه کشور نیز اعلام کردند که تاکنون در این راستا سخنی به میان نیامده است.

    علامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه کشور گفت: در حال حاضر راجع به تک نرخی شدن قیمت بنزین در این کمیسیون زده نشده است اما اگر دولت تصویب کرده باشد باید قانون اجرایی شود.

    ابراهیم نکو دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه تاکنون بحثی در رابطه با تک نرخی شدن سوخت در کمیسیون اقتصاد مجلس مطرح نشده است، گفت: موضوع تک نرخی شدن بنزین در این کمیسیون تا به حال مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

    وی ادامه داد: با توجه به افزایش فزاینده مصرف بنزین در کشور و قاچاق آن به نظر می‌رسد، تک نرخی شدن سوخت می‌تواند راهکاری برای صرفه جویی مردم تلقی شده و جلوگیری سوء استفاده برخی از سودجویان را بگیرد.

    در همین حال علی مروی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به احتمال حذف کارت‌های سوخت گفته است: در صورتی که قیمت بنزین تک نرخی شود کارت‌های سوخت حذف می‌شوند و این درحالی است که بنظر می  رسد حتی بنزین سهمیه ای نیز حذف شود و کارت های سوخت ابزار مناسب جهت جلوگیری از قاچاق سوخت قلمداد می شوند.

    نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اعلام اینکه عرضه کارت سوخت اقدام مناسبی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و همچنین اتلاف وقت مشتریان بوده است و تا زمانی که بنزین دو نرخی و سهمیه‌ای باشد کاربرد خواهد داشت، تصریح کرد: هنوز در مورد قیمت و یا تک نرخی شدن بنزین تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و در صورت نهایی شدن، راجع به حذف یا تداوم کاربرد کارت‌های سوخت تصمیم گیری خواهد شد.

    یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تغییر در سهمیه‌های بنزین تا پایان سال جاری را منتفی اعلام کرد و گفت: دولت فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت این فرآورده نفتی اعلام نکرده است. 

    در ادامه این بررسی منابع رسمی نیز تاکنون هیچ گونه خبری مبنی بر تایید تک نرخی شدن قیمت سوخت را تایید نکرده اند اما شارژ نشدن کارتهای بنزین خودروهای سواری و دامنه دارشدن  شایعات معطوف به تک نرخی شدن قیمت بنزین در خلا ساعات آتی در این خصوص به رسانه ها اطلاع رسانی کنند.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو