فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو:

با گرانی بنزین بازهم مردم به سمت خودرو دوگانه سوز نمی‌روند

بنزین تک نرخی اثری بر بازار خودرو ندارد

عصر خودرو : یک کارشناس خودرو از بی تاثیری تک نرخی شدن بنزین در بازار خودرو خبر داد.

با گرانی بنزین بازهم مردم به سمت خودرو دوگانه سوز نمی‌روند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، امیرحسین کاکایی در خصوص تاثیر تک‌نرخی شدن بنزین بر بازار خودرو اظهارکرد: واقعیت این است که قیمت بنزین آن‌قدر پایین است که هیچ تاثیری در این بازار نمی‌گذارد. همچنین تاثیری در مصرف، تولید  خودرو نخواهد داشت و  این چندسال هیچ تاثیری نداشته است.

    این کارشناس خودرو افزود: شاید موقت اثر روانی بر بازار داشته باشد اما پایدار نیست  ولی این رقم آن‌قدر رقم پایینی است نسبت به هزینه‌های کل خودرو به عنوان مثال روغن ماشین که این چند وقت تغییرات زیادی داشته است و یا هزینه‌های جانبی آن که اگر آن را مقایسه کنید رقم بنزین از 700 تومان به 1000 تومان تاثیری ندارد.

    او در پاسخ به سوال آیا  الگوی مصرف تغییر خواهد کرد و  مردم به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز سوق داده نمی‌شوند، معتقد است: اصلاً این‌طور نیست چون از لحاظ رقمی آنقدر رقم پایین است که این هزینه‌های دوگانه‌سوز بودن خودرو را توجیه نمی‌کند. اگر هزینه‌های واقعی خودروهای دوگانه‌سوز را بررسی کنید متوجه خواهید شد که اینگونه تک نرخی کردن بنزین با نرخ 1000 تومان باعث نمی‌شود که مردم به خاطر این اختلاف قیمت به سمت خودروهای دوگانه‌سوز بروند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم