فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۰۱۷»

سهمیه یارانه‌ای باقیمانده در کارت‌های سوخت صرفا برای استفاده بنزین معمولی است

عصرخودرو: مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت : پس از لغو نظام سهمیه بندی و تغییر قیمت ها، سهمیه باقیمانده در کارت های سوخت صرفا برای بنزین معمولی با نرخ ۷۰۰ تومان است و مصرف کنندگان بنزین سوپر، بهتر است برای سوختگیری از کارت جایگاه دار استفاده کنند.

سهمیه یارانه‌ای باقیمانده در کارت‌های سوخت صرفا برای استفاده بنزین معمولی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محسن روحانی با اشاره به اینکه استفاده از کارت جایگاه دار به نفع مصرف کنندگان بنزین سوپر است، افزود :  چنانچه برای دریافت این فرآورده از کارت خودرو خود استفاده کنند ضمن اینکه از سهمیه کارت کسر می شود برای هر لیتر بر اساس نرخ جدید 1200 تومان محاسبه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه دارندگان خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها نگران ذخیره سوخت ٧۰۰ تومانی در کارت های خود نباشند، اعلام کرد : سهمیه یارانه ای باقیمانده در کارت ها، مربوط به اردیبهشت ماه 94 و ماههای پیش از آن است و  تا پایان شهریورماه امسال مهلت دارند که از این ذخیره استفاده کنند.

    روحانی تاکید کرد : سهمیه باقیمانده در کارت ها تنها برای خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها است و برای خودروهای عمومی که از اول خرداد طبق سهمیه بندی کارت آنها شارژ شده بود از ساعت 24 روز سه شنبه پنجم خرداد ماه صفر شده است و از این پس برای هر لیتر بنزین معمولی هزار تومان محاسبه می شود.

    وی با تاکید بر اینکه عرضه بنزین معمولی و سوپر در جایگاه ها همچنان تحت نظام سامانه هوشمند سوخت انجام می شود، اظهار داشت : در پی انتشار خبرهای ضد و نقیض در رسانه ها و  روزنامه های مختلف درباره  سهمیه های باقیمانده و حذف سهمیه ها، به اطلاع شهروندان محترم می رساند، برای آگاهی از اطلاعیه ها و خبرهای جدید به وب سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به آدرس www.niopdc.ir   مراجعه نمایید.

    روحانی در بخشی از سخنان خود درباره وضعیت سامانه هوشمند سوخت پس از تک نرخی شدن و حذف سهمیه ها گفت :  این سامانه به منظور مدیریت سوختگیری در کشور، به ویژه پایش و نظارت بر عرضه نفتگاز برقرار است.

    وی اعمال سیاست سهمیه بندی نفت گاز به صورت عرضه سوخت در قبال کارکرد یا پیمایش خودرو را از مهمترین اقدام های در دست اجرای سامانه هوشمند برشمردو گفت : با اجرای این طرح و اطلاعات بارنامه و صورت وضعیت ثبت شده، سوخت بر اساس پیمایش به خودرو اختصاص می یابد و از عرضه خارج از شبکه در بخش حمل و نقل جلوگیری خواهد شد.

    کرمان موتوراکستریم