فونیکسریمکسبهتام

توسعه شبکه پیاده‌راهی در بازار تهران

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، توسعه شبکه پیاده راهی در محدوده بازار تهران را یکی از برنامه های مدیریت شهری عنوان کرد.

توسعه شبکه پیاده‌راهی در بازار تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اهتمام جدی مدیریت شهری بر اجرای طرح ساماندهی منطقه 12 با رویکرد انضباط ترافیکی گفت: مدیریت حمل و نقل بار و کالا، نظم‌بخشی به ترافیک، توسعه پیاده‌راه‌ها، بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و نگاه اجتماعی و فرهنگی به این موضوع از جمله محورهای اصلی این طرح محسوب می‌شوند که در قالب 26 اقدام فهرست شده‌اند.

    وی افزود: در موضوع مدیریت حمل و نقل بار و کالا، ساماندهی حاملان بار اعم از موتورسیکلت‌ها، وانت‌بارها و گاری‌های دستی، مد نظر است و در محور انضباط­بخشی به ترافیک، اصلاح رفتار کاربران از طریق اعمال قوانین و مقررات با محوریت خط سفید در دستور کار دارد.

    تشکری هاشمی با اعلام اینکه در بحث توسعه پیاده‌راه‌ها، تکمیل شبکه پیاده‌راهی محدوده بازار از جمله خیابان‌های 15 خرداد شرقی و ناصرخسرو، اجرای پیاده‌راه در خیابان 30 تیر، تعریض پیاده‌روی خیابان امام خمینی (ره) و ساماندهی وضعیت اتوبوسرانی، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی انبوه­بر و راه‌اندازی مُدهای حمل و نقل پاک، مورد نظر است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و تکمیل زیرساخت‌های هوشمند ترافیکی و نیز تمرکز بر موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی از دیگر محورهای پروژه مذکور است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح ساماندهی ترافیکی بازار، ارائه خدمات شایسته به ساکنان منطقه 12 و شهروندانی است که هر روز به این منطقه تردد دارند.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه جابه‌جایی بار و کالا در بازار تهران، وضعیت رقت‌باری دارد و توجه به زندگی کارگرانی که کار جابه‌جایی در بازار را بر عهده دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: مدیریت بار و کالا در بازار تهران نیاز به ساز و کاری برای ایجاد سازمانی منسجم و منظم دارد، به نحوی که هم نیازهای معیشتی کارگران بازار را برطرف کند و هم بتواند پاسخ‌گوی نیاز انبوه شهروندانی که هر روز به قلب تجاری کشور مراجعه می­کنند، باشد.

    وی با تأکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل بار و کالا با مشارکت بازاریان و کارگرانی که در بازار مشغول به کار هستند، مجموعه اصول و ضوابطی که بتواند در موضوع جابه­جایی بار و کالا، ملاک عمل قرار گیرد را تدوین و تنظیم می­نماییم، اضافه کرد: به این منظور، مجموعه­ ای از اقدامات اجتماعی و فرهنگی از جمله آموزش کاربران را در دستور کار قرار داریم، چرا که اعتقاد داریم جنس کار فرهنگی با کار عمرانی متفاوت است و هر گونه اقدام فرهنگی باید با همدلی و مشارکت خود مردم اجرا شود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ساماندهی جابه­ جایی بارهای غیر متعارف از طریق موتورسیکلت­ ها با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و با مشارکت راکبان موتورسیکلت را در دستور کار قرار داده­ایم، اظهار کرد: مأموریت داریم تا با همکاری بازاریان و شاغلان در بازار، نظم و انضباط را در این محدوده استقرار بخشیم و بازار تهران را به الگوی نظم و انضباط تبدیل کنیم.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از ساز و کارهای نظم­ بخشی به بازار، نظارت تصویری بر آن با استفاده از سیستم­ های هوشمند حمل و نقل است تا بتوانیم با کنترل محدوده بازار، نظم و انضباط را در آن پیاده ­­سازی کنیم، تصریح کرد: بازار، منطقه ­ای است که تاریخ پایتخت و تجارت کشورمان در آن تمرکز و جریان دارد و دستگاه ­های اجرایی کشور در آن متمرکز شده­اند و باید شأن و شئون منطقه 12 و اهالی آن و افرادی که هر روز به این منطقه رفت و آمد می­ کنند، حفظ شود.

    وی با تأکید بر اینکه تابلوهای ترافیکی و علائم راهنمایی و رانندگی در معابر منطقه 12 باید تقویت شده و محورهایی که استعداد و قابلیت پیاده­راه­سازی دارند باید مورد مطالعه قرار گیرند، اضافه کرد: در حوزه اطلاع­رسانی، آموزش شهروندی و تبلیغات محیطی باید کار چند جانبه انجام شده و نسبت به انجام اصلاحات هندسی و اجرای طرح­های هندسی اقدام شود.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در اجرای طرح ساماندهی منطقه 12، حوزه حمل و نقل و ترافیک تمام قد آمادگی دارد و تلاش خواهیم کرد تا این طرح در طول تابستان و قبل از شروع سال جدید تحصیلی به صورت کامل در این منطقه اجرا شود، اظهار کرد: البته همه فعالیت­ های پیش­بینی شده از طریق شهرداری منطقه 12 انجام می­ شود اما با توان منطقه را کمک می­کنیم تا اقدامات پیش­بینی شده را به درستی انجام دهد.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه در جهت ارتقای کیفیت زندگی در منطقه 12 تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت، تصریح کرد: هر چند پروژه «خط سفید» در منطقه 12 به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت، اما این پروژه محدود به منطقه مذکور نخواهد بود و در سایر مناطق و همچنین در بزرگراه­های شهری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

    وی در پایان با تأکید بر اینکه با تدابیر شهردار تهران، آرزوی داشتن هوایی پاک، شهری منظم و ترافیکی روان، به آرزویی دست یآفتنی تبدیل شده، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به عهدی که در جهت خدمات­رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهر و شهروندان بسته و به قول و قرارهای خود با مردم، پآیبند هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو