فونیکسریمکسبهتام

تکمیل تعریض محور سوادکوه؛

مرکز ثقل رفع معضل چند‌ساله ترافیک

عصر خودرو : تکمیل تعریض محور سوادکوه و مدیریت ترافیکی این محور را می‌توان مرکز ثقل رفع معضل چند‌ساله ترافیک ذکر کرد.

مرکز ثقل رفع معضل چند‌ساله ترافیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، تعطیلات نیمه‌خرداد‌ماه مانند تعطیلات تابستان و نوروز و یا تعطیلات چند‌روزه با ترافیک سنگین و قفل تردد همراه بوده است که علاوه بر حضور مسافران و گردشگران در مناطق گردشگری و زیارتی با حضور خوش‌نشینان و سوادکوهی‌هایی که در ییلاق خود حضور دارند، شاهد ترافیک دو طرف محور سوادکوه بودیم.

    حضور پرتعداد پلیس و کاهش ترافیک محور سوادکوه

    پیش‌بینی می‌شد ترافیک امسال محور سوادکوه در نیمه‌خرداد‌ماه با وجود وضعیت نه‌چندان پایدار محور هراز و کندوان و آب و هوای مساعد منطقه و تعطیلات سه روزه و تجربه سال گذشته، با قفل ترافیکی مواجه شود که خوشبختانه چنین نشد.

    حضور پر‌تعداد مأموران نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور در محور سوادکوه به روان بودن ترافیک کمک مؤثری کرد و به‌نظر می‌رسد تجربه عدم حضور پر‌تعداد آنها در تعطیلات سابق و تشدید ترافیک در آن مقاطع، موجبات حضور مؤثر آنها را فراهم کرد، هرچند ترافیک در برخی از گلوگاه‌های محور سوادکوه بین زیراب تا شیر‌گاه در این زمان، طبیعی به‌نظر می‌رسد، ولی تدابیر پلیس در رهایی از قفل ترافیکی و برنامه‌ریزی برای تخلیه بار ترافیکی در محور سوادکوه تا عصر روز جمعه موفق بود.

    یک‌طرفه شدن برای مدیریت ترافیک محور سوادکوه

    فرمانده انتظامی سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به وضعیت محور سوادکوه در تعطیلات نیمه خرداد‌ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به رانش در محور هراز و اضطراب رانندگان در استفاده از آن محور، انتظار ترافیک سنگین در محور سوادکوه را پیش‌بینی کرده بودیم که با تدابیر لازم، ترافیک این محور را مدیریت کردیم.

    محمد‌ولی مرادی از حضور 100 نفر از عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهور و پلیس‌راه و یگان ویژه در محور سوادکوه برای مدیریت ترافیک آن خبر داد و افزود: ترافیک مناسب با مدیریت گلوگاه‌های محور سوادکوه به‌دست آمده است که ترافیک حدود یک ساعت در 13 و 14 خرداد‌ماه با توجه به حضور گسترده مسافران و وضعیت محور هراز مناسب بود.

    وی از وجود ترافیک در منطقه پیچ‌کوبان تا پیچ‌آینه بین زیراب و شیر‌گاه خبر داد و بیان کرد: مدیریت ترافیک و تخلیه بار ترافیک با یک‌طرفه کردن محور را برنامه‌ریزی کردیم.

    ترافیک عصر جمعه محور سوادکوه مدیریت شد

    رئیس پلیس راهور سوادکوه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه ترافیک نیمه‌سنگین از شمال به جنوب محور سوادکوه به سمت تهران را شاهد بودیم، اظهار کرد: برای مدیریت ترافیک محور سوادکوه به‌صورت آماده‌باش کامل در این محور حضور داشتیم.

    کیوان یونسی با بیان اینکه یک‌طرفه بودن محور هراز و کندوان، سنگین شدن محور سوادکوه از جنوب به شمال را تشدید کرد، افزود: ترافیک محور سوادکوه به‌خوبی مدیریت شد و در منطقه پل‌سفید و بالادست محور سوادکوه به سمت فیروز‌کوه مشکل خاص ترافیکی نداشتیم.

    وی با بیان اینکه مأموران انتظامی، را‌هور و پلیس‌راه حضور پر‌رنگی در محور سوادکوه داشتند، خاطرنشان کرد: ترافیک محور سوادکوه با وجود حضور گسترده خودرو‌ها، قفل نشد و با یک‌طرفه کردن محور و هدایت خودرو‌ها، این ترافیک به روان‌ترین شکل ممکن درآمد.

    تکمیل تعریض محور سوادکوه، مرکز ثقل رفع معضل چند‌ساله ترافیک

    تبدیل دو باند به یک باند، ایجاد چند ردیف از خودروها در هنگام ترافیک و تصادف را می‌توان از مهم‌ترین دلایل ایجاد و تداوم ترافیک در محور سوادکوه ذکر کرد که مدیریت آن می‌تواند موجبات روان‌سازی ترافیک در این محور را به‌دنبال داشته باشد.

    مرکز ثقل رفع معضل چند‌ساله ترافیک ناراحت‌کننده محور سوادکوه را باید در تکمیل تعریض محور سوادکوه جست‌وجو کرد که وعده‌های چند‌باره مسئولان استانی و ملی و زمان‌دهی آنها به تکمیل این پروژه ملی، از توجیه اجتماعی و فنی و اقتصادی آن کاسته است و درد‌سر‌های آن را برای مسئولان شهرستانی و شهری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به ارمغان آورده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو