فونیکسریمکسبهتام

آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم با حضور وزیر راه در مشهد

عصر خودرو : عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم با شروع عملیات ساخت قطعه ۲۲۳ کیلومتری سبزوار - نیشابور - مشهد روز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم با حضور وزیر راه در مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسمی به همین منظور گفت: آزادراه حرم تا حرم در کریدورهای شرق و غرب و شبکه بزرگراهی آسیایی واقع است.

    محمدرضا اخوان عبداللهیان افزد: اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور باعث ایجاد کریدور آزادراهی غرب به شرق، اتصال آن به ترکیه و راههای بین المللی از طریق مرز بازرگان می شود.

    وی تکمیل شبکه آزادراهی کشور، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش گازهای گلخانه ای را از اهداف اجرای طرح آزادراه حرم تا حرم برشمرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره مشخصات فنی این طرح نیز گفت: طول کلی آزادراه 493 کیلومتر شامل 152 کیلومتر در دست بهره برداری (قطعه قم - گرمسار)، 120 کیلومتر در دست مطالعه(قطعه گرمسار - سمنان) و 223 کیلومتر آماده ساخت(قطعه سبزوار - نیشابور- مشهد) است.

    وی افزود: عرض این آزادراه نیز شامل 35 متر در 123 کیلومتر، 27 متر در 100 کیلومتر و تعداد خطوط عبوری آن شامل شش خطه در 123 کیلومتر، دو خطه در 100 کیلومتر و سرعت طراحی 130 کیلومتر در ساعت است.

    اخوان ادامه داد: کارفرمای طرح 'شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور' و سرمایه گذار آن 'قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء' است.

    وی گفت: منابع مالی طرح نیز به صورت مشارکتی با سهم 30 درصد از سوی دولت و سهم 70 درصد از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء تعیین شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی پیش بینی کرد این آزادراه در سال 1398 به بهره برداری برسد.

    وی افزود: آزادراه حرم تا حرم به عنوان بزرگترین پروژه کشور به طول هزار کیلومتر استانهای قم و تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می زند و کلانشهر مذهبی مشهد و قم نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

    اخوان ادامه داد: امروز عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار - نیشابور - مشهد با حضور وزیر راه آغاز می شود که با احداث آن شاهد کاهش 30 کیلومتری مسیر، 60 دقیقه ای زمان سفر، صرفه جویی سالانه 550 میلیون لیتر در مصرف بنزین و گازوئیل و در مجموع صرفه جویی اقتصادی معادل 18 هزار و 520 میلیارد ریال خواهیم بود.

    وی گفت: مرحله ابتدایی آزادراه حرم تا حرم که از گرمسار تا قم به طول 150 کیلومتر انجام شده بود حدود دو ماه پیش افتتاح شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: این استان با وجود شهر مشهد در مرکزیت آن و ورود سالانه افزون بر 25 میلیون مسافر، 28 میلیون تن کالای ورودی به پایانه ها و عبور بیش از 91 میلیون تن کیلومتر بار عبوری دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث آزادراه توجیه می کند.

    وی همچنین واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی ایران دارای اهمیت دانست.

    امروز همچنین برخی پروژه های عمرانی دیگر شامل 125 کیلومتر راه روستایی خراسان رضوی، قطعه یکم بزرگراه طرقبه - شاندیز به طول 2،5 کیلومتر، 236 واحد پروژه مسکونی در بافت فرسوده مشهد و مسجد امام خمینی(ره) بازیربنای 1400 مترمربع با حضور وزیر را و شهرسازی افتتاح می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو