فونیکسریمکسبهتام

قادری‌فر خبر داد

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع خودرویی

عصر خودرو: مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بررسی بهره‌گیری بنگاه‌های بزرگ صنعتی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت خودرو و حمل و نقل ریلی به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اسماعیل قادری‌فر، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در راستای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت که اسفند ماه سال 93 به امضا رسید، کمیته اجرایی مشترکی برای اجرایی‌سازی مفاد این تفاهم‌نامه تشکیل و نخستین جلسه این کمیته روز گذشته با بررسی نحوه استفاده بنگاه‌های بزرگ صنعتی از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان احراز صلاحیت شده برگزار شد.

    وی افزود: اعتقاد داریم برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که از شاکله‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، باید بنگاه‌های صنعتی بزرگ از ظرفیت فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند و بازار بزرگ آنها در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد.

    قادری‌فر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی معاونت علمی در سال 94 این است که شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره اصلی صنایع بزرگ کشور به خدمت گرفته شوند، گفت: نگاه ما این است که باید به سمتی پیش برویم که بنگاه‌های صنعتی به جای ایجاد مراکز تحقیق و توسعه با استفاده از منطق نوآوری باز از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

    مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به بررسی نحوه تعامل شرکت‌ها با بنگاه‌ها اظهار کرد: برای اینکه الگوی مورد نظر به طور موفق اجرا شود، در نظر داریم به صورت پایلوت بحث ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صنایع را در مورد صنعت خودرو و حمل و نقل ریلی اجرا کنیم.

    وی اظهار کرد: وزارت صنعت نیز که بازار بزرگی از محصولات و مواد مورد نیاز مردم را در حوزه صنعت و بازرگانی در اختیار دارد، می‌تواند برنامه‌ریزی کند تا محصولات ایرانی تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار ورود بیشتری داشته باشد تا بازار ایران نیز سهم بیشتری از محصولات داخلی داشته باشند و این در حقیقت همان رویکرد تحریک تقاضا است که معاونت علمی و فناوری به دنبال آن است.

    بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت صنعت، معدن و تجارت یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌ساله است که برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان تولید داخل اسفندماه سال 93 به امضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو