فونیکسریمکسبهتام

۶ «ب ام و» جنجالی به فروش گذاشته شد

عصر خودرو : تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد خودرو ب ام و جنجالی i۸ که به تازگی وارد کشور کشور شده، دست کم در شش مورد برای فروش، آگهی شده است.

۶ «ب ام و» جنجالی به فروش گذاشته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، اوایل ماه جاری ورود خودرو BMW.i8 به کشور خبرساز شد. در همین زمینه رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: سه دستگاه از این خودرو که جزو سهمیه ورزشکاران قهرمان بوده، وارد کشور شده که با توجه به هیبریدی بودن آنها سهم گمرک و تجارت داخلی‌شان 4 درصد محاسبه شده است.

    به گفته مسعود کرباسیان، هر چند ارزش خارجی این خودروها به گمرک 40 هزار دلار اعلام شده بود اما محاسبات نشان از آن دارد که ارزش واقعی آنها چیزی در حدود 140 هزار دلار است.

    او این را هم گفته بود که تنها سه دستگاه از این خودرو در گمرک اردبیل قرار دارد که با طی شدن مراحل قانونی وارد ناوگان کشور خواهد شد.

    با این حال جست‌وجو در یک سایت معتبر خرید و فروش اینترنتی خودرو، نشان می‌دهد که دست کم شش دستگاه از آن برای فروش، آگهی شده است.

    چراغ لیزری، کیت تایر، هدآپ، اینترنت، سیستم هارمن کاردن، رینگ 20، شیشه gorilla و عایق صوتی از مشخصات این خودرو عنوان شده است.

    همچنین گفته شده که این خودرو تنها خودروی مفهومی تولید‌شده در دنیاست. موتور آن هیبریدی با مصرف 3 لیتر در 100 کیلومتر است و شتاب صفر تا 100 آن تنها 4 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر است.

    این خودروها در سه رنگ سفید،‌ قهوه‌ای و مشکی آگهی شده‌اند.

    یکی از فروشندگان این خودرو می‌گوید که آن را خود شخصا وارد کرده‌ است.

    او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مجوز واردات آن را برخی ورزشکاران یا نهادهای خاص ارائه کرده‌اند،‌ اظهار می‌کند: من هم این موضوع را در رسانه‌ها خوانده‌ام اما دست‌کم درباره خودرویی که من وارد کرده‌ام هیچ کدام از این ادعاها صحت ندارد.

    حداقل قیمت BMW.i8 در آگهی‌ها یک میلیارد و 450 میلیون تومان و حداکثر آن یک میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو