فونیکسریمکسبهتام

آیت‌الله نمازی:

بازار خودروسازی در منطقه نباید تضعیف شود

عصر خودرو: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: تولیدات صنعت خودروسازی کشورمان در کشورهای منطقه نظیر عراق و سوریه و برخی کشورهای آفریقایی ورود پیدا کرده است و نباید این شرایط از دست رفته و اجازه تضعیف این بازارها داده شود.

بازار خودروسازی در منطقه نباید تضعیف شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، آیت‌الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در دیدار به وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم رقابتی شدن محصولات خودروسازی اظهار کرد: باید تولیدات داخلی به پیشرفته‌ترین صنعت دنیا مسلح شود تا با توان رقابتی بالا در بازارهای بین‌المللی و رفع نواقص و اشکالات و کمبودها بتواند حضور یابد.

    وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه و حمایت بیشتر از مردم و توصیه به دست‌اندرکاران حوزه صنعت، امور در این عرصه را تسهیل بخشد.

    امام جمعه کاشان با بیان اینکه روحیه افزایش تولید داخلی باید تقویت شود گفت: سیستم گردش کار در کشور باید به گونه‌ای باشد که صاحبان صنایع از منزل بتوانند برخی از امور خود را به انجام برسانند.

    وی همچنین با انتقاد از برخی صاحبان صنایع در زمینه تأخیر در انجام امور و همچنین بعضی هرج و مرج‌های امور بانکی به خصوص در پرداخت تسهیلات و وام‌ها تأکید کرد: انتظار می‌رود مصوبات دولت برای تسهیل این امور صورت گیرد تا با مدیریت جهادی این معضل اصلاح شود.

    وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این دیدار عمده مشکلات صنایع کشور را کمبود نقدینگی دانست و گفت: با وجود افزایش 50 درصدی تسهیلات از سوی بانک‌ها همچنان شاهد وجود مشکلاتی در حوزه صنایع هستیم.

    محمدرضا نعمت‌زاده عدم توان بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بیشتر را نشأت گرفته از عدم افزایش سرمایه آنها قلمداد و تصریح کرد: برای رفع این مشکل، باید با جذب منابع خارجی آن را به کمک منابع داخلی آورد.

    وی با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل امر تولید در استان‌ها بیان داشت: این کارگروه‌ها از ماه گذشته تحت نظارت استانداری‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و دولت از آن برای حل سریع‌تر مسائل بهره می‌گیرد.

    نعمت‌زاده با بیان اینکه کشور رشد منفی را پشت سر گذاشته و شیب اقتصادی کشور مثبت است، گفت: این در حالی است که صادرات نفت 50 درصد کاهش داشته است.

    به گفته وی، در سال 93 به میزان 6 و 10 درصد به ترتیب در حوزه صنایع و معادن با رشد روبرو بوده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو