فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توافق با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون

عصر خودرو: وزیر راه از توافق با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و روکش آسفالت و بهسازی۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: پروژه‌های ریلی ۶ شهر مرکز استان از جمله رشت، تبریز، ارومیه، همدان، کرمانشاه و سنندج در حال انجام است.

توافق با وزارت نفت برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ اظهار داشت: دولت در شرایط بسیار سختی مسئولیت کشور را پذیرفت. در شرایطی که کشور در تنگنای مالی بود و بودجه کشور در وضعیت بحرانی قرار داشت؛ ضمن اینکه در حوزه نظام بانکی قدرت وام دهی بانک‌ها بسیار کم بود.
    وی افزود: در حالی که شاهد نارسایی و ناکارآمدی سیستم‌های بانکی در جهت تامین مالی بودیم٬ تعهد بسیار بزرگی در حوزه حمل و نقل داشتیم، به طوری که بیش از 120 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای وجود داشت.‌
    آخوندی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی افرادی که آشنا به علم اقتصاد حمل و نقل و زیرساخت‌ها هستند بر این باورند که با توجه به شرایط اقتصادی بخش راه و شهرسازی وضعیت قابل قبولی دارد.‌

    * ‌آغاز عملیات ساخت 1000 کیلومتر آزادراه در کشور


    آخوندی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها‌ اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، گفت: در این بخش با وجود تمام تنگناهای مالی در جهت بهسازی روکش‌ راه‌ها و توسعه راه‌های کشور، در سال گذشته 10 میلیون تن آسفالت که بیش از دو برابر سال گذشته بود مورد استفاده قرار گرفت.
    وی افزود: عملیات اجرایی بیش از یک‌هزار کیلومتر آزادراه در یک سال گذشته آغاز شده این در حالی است که طول کل آزادراه‌های ایران فقط 2 هزار کیلومتر است؛ در این شرایط با مشارکت بخش خصوصی بیش از 50 درصد طول آزادراه‌های فعلی اقدام به احداث آزادراه جدید کردیم.

    * پروژه فاز دو و سوم بندر شهید رجایی در حال اجرا است


    وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین شرایط سخت مالی قرارداد سرمایه گذاری به میزان 500 میلیون دلار منعقد شد و این پروژه با جدیت فعال است؛ همچنین پروژه فاز دو و سوم بندر شهید رجایی به میزان 500 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید در حال اجرا است.
    آخوندی به عملکرد حوزه هوایی اشاره کرد و گفت: در بخش هوایی‌ علاوه بر آغاز اجرای شهر فرودگاهی، احداث حدود 6 ترمینال بین‌المللی (پروازهای خارجی) در تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اصفهان، کرمان و مراکز استان‌هایی که دارای فرودگاه بین المللی هستند آغاز شده است.

    وی افزود: البته مدل اجرای همه این پروژه ها بر مبنای قرارداد با بخش خصوصی است و توانستیم مشارکت بخش خصوصی را فعال کنیم.
    وی ادامه داد: در بخش هوایی اخیرا با ورود تعدادی هواپیما ناوگان هوایی کشور نوسازی شد و اتفاقات بهتری نیز در جریان است.
    وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات انجام شده در حوزه ریلی افزود: در بخش ریلی نیز اتفاقات بسیار بزرگی در دولت یازدهم رخ داد به طوری که قرارداد ساخت خط آهن قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان منعقد شد که اقدام بسیار بزرگی بود.

    * تعداد 6 مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شوند


    آخوندی با بیان اینکه ‌همه خطوط ریلی منتهی به تهران دوخطه، سه خطه و چهار خطه می‌شوند، گفت: پروژه‌های ریلی 6 شهر مرکز استان از جمله رشت، تبریز، ارومیه، همدان، کرمانشاه و سنندج در حال انجام است که امیدوارم در 2 سال آینده شبکه پوشش ریلی کشور توسعه یابد و استان های بیشتری به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شوند.
    وی گفت: در حوزه نوسازی ناوگان ریلی نیز اقدامات خوبی رخ داده و اقدامات جدیدی نیز در حال انجام است.

    * توافق با وزارت نفت برای نوسازی 65 هزار کامیون

    وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نوسازی 65هزار کامیون با وزارت نفت توافق شد تا بخشی از هزینه آن از منابع حاصل از صرفه‌جویی در مصرف سوخت تامین شود.

    * آسفالت، روکش و بهسازی3500 کیلومتر راه روستایی در سال گذشته


    وی افزود: در بخش راه روستایی نیز در سال گذشته 3 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی آسفالت، روکش و بهسازی شد و امسال نیز وضعیت بهتری خواهیم داشت ضمن اینکه با مصوبه دولت ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی و نوسازی 300 هزار واحد مسکونی از سوی دولت تامین مالی شود که اقدام بسیار بزرگی در حوزه مسکن است.
    وزیر راه و شهرسازی ‌افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز یکم (تسهیلات 80 میلیونی) تحرک بسیار خوبی در حوزه صندوق پس انداز مسکن ایجاد می شود و می‌توانیم یک برنامه خروج مسکن از رکود نیز در آینده داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو