فونیکسریمکسبهتام

وال استریت ژورنال گزارش داد

نگاه سرمایه‌گذاران جهانی به بازارخودرو ایران متمرکز شده

خاتم‌الانبیا و خودروسازان نتیجه اعتماد بنفس بالای حکومت ایران است

عصر خودرو : روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد چندین شرکت بزرگ سرمایه گذار جهانی با تحقیقات کامل آماده ورود به بازار بزرگ ایران هستند.

نگاه سرمایه‌گذاران جهانی به بازارخودرو ایران متمرکز شده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به سفر مدیران بزرگ شرکتهای سرمایه گذاری واقع در لندن به تهران نوشت: شرکتهای بزرگ جهان نیم نگاهی به سرمایه گذاری در ایران دارند.

    دومینیک بوکر اینگرام که از مدیران بزرگ سرمایه گذاری شارلمانی بریتانیا(Charlemagne Capital) است گفت: من به کشورهای زیادی که رو به رشد و پررونق هستند و بزرگ به نظر می‌آیند سفر کردم اما هرگز کشوری را در سطح زیرساختهای ایران ندیده‌ام.

    وال استریت نوشت: تعداد انگشت شماری از نهادهای سرمایه گذار هستند که مثل بوکر اینگرام در حال ارزیابی ورود به بازار ایران هستند. به توجه به شرایطی که ایران در آن قرار دارد یک کشور پرریسک محسوب می‌شود. با این حال آنها در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری مشترک و استخدام کارکنان در یک محیط تجارتی بولهوسانه هستند.

    این روزنامه آمریکایی نوشت؛ بازار سهام یکصد میلیارد دلاری ایران نقطه تمرکز اصلی است چراکه هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در آن وجود ندارد. علاوه بر آن، بیش از 300 شرکت در بازار معاملات بورس تهران وجود دارد که دارای مدیریت متخصص هستند و با توجه به تلاش آنها در طول سالهای تحریم انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.

    این روزنامه آمریکایی ادامه داد؛ همچنین «سبک حکومتی با اعتماد به نفس بالای ایران»، شرکتهای بزرگی از جمله شرکت خاتم الانبیا، یک غول مهندسی و دو شرکت بزرگ خودروساز ایران خودرو و سایپا را ایجاد و پرورانده است.

    براساس این گزارش، اگر بازار ایران از یک بازار تحت سلطه سرمایه گذاران محلی به یک «بازار باز» متناسب با اقتصاد خودش منتقل شود رشد آن می‌تواند بسیار بزرگ باشد. اکنون 300 شرکت حاضر در بازار سهام تهران تنها 28 درصد تولید ناخالص ایران را در اختیار دارند که نسبت به اقتصادهای نوظهور نرخ پایینی است.

    وال استریت همچنین نوشت؛ به امید اینکه توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 حاصل شود دهها شرکت مالی از ماه اوریل، بازدیدهای حقیقت یاب و کاشفانه‌ای از ایران داشته‌اند.

    شرکت سرمایه گذاری شارلمانی که یک شرکت پیشرو و متخصص سرمایه گذاری با سرمایه ای بالغ بر 2.28 میلیارد دلار است در اول آوریل یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک با شرکت سرمایه گذاری  Turquoise تهران امضا کردند که هدف آن آغاز تمرکز بر روی سرمایه گذاری در ایران است.

    وال استریت در ادامه نوشت: برخلاف شرکتهای چند ملیتی، شرکتهای لندنی مثل شرکت شارلمانی و «شرکت سرمایه گذاری فرست فرونتیر» در آمریکا حضور ندارند بنابراین برای تجارت با ایران دچار محدودیت کمتری هستند.

    رامین رجبی یکی از مدیران Turquoise در تهران میگوید که ما 10 سال است منتظر چنین لحظه ای هستیم. ما تیم فروش و همچنین تیم سرمایه گذاری بانکی خود را توسعه داده ایم و گزارشهایی به زبان انگلیسی منتشر میکنیم. وقتی تقاضاها آغاز شود ما مطمئن هستیم که آمادگی آن را داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو