فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی قیمت داخلی‌ها

حال و هوای پاییزی بازار خودرو در پایان بهار

عصر خودرو : رکود موجود در بازار خودرو و بی‌رغبتی مشتریان به خرید در روزهای پایانی بهار، حال و هوای پاییزی به این بازار داده و همین مسئله باعث کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی شده است.

حال و هوای پاییزی بازار خودرو در پایان بهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بازار خودرو در سه ماه‌ ابتدایی هر سال تا حدی با رکود و کاهش تقاضا روبرو می‌شود و با فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، رونق می گیرد. این در شرایطی است که گران شدن خودرو و کاهش قدرت خرید مردم باعت تشدید رکود بازار خودرو طی یکی، دو سال اخیر شده است.

    در کنار این موارد، مسائل دیگری مانند مذاکرات هسته‌ای و انتظار مردم برای تعیین تکلیف این مذاکرات بر رکود بازار خودرو موثر بوده است. خریداران انتظار می‌کشند تا شاید نتیجه مذاکرات بر قیمت خودرو تأثیرگذار باشد و باعث کاهش قیمت‌ها شود.

    در عین حال، رکود موجود در بازارهای دیگر، بر کسب و کار مردم تأثیرگذار بوده و کاهش درآمد مردم باعث پایین آمدن قدرت خرید آنها شده که این مسئله در بازار خودرو تأثیرگذار بوده است.

    بر این اساس، قیمت خودرو در بازار باز هم روندی کاهشی داشته و کاهش قیمت را در مورد اکثر خودروها شاهد هستیم.

    افت 500 هزار تومانی قیمت تندر اتومات

    در بررسی وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار باید به کاهش 500 هزار تومانی قیمت پژو 405 اس‌ال‌ایکس اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت 30 میلیون و 700 هزار تومانی در بازار معامله می‌شود.

    همچنین قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز با کاهش 200 هزار تومانی به 31 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و در مورد پژو پارس دوگانه‌سوز نیز باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن به قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومان اشاره کرد.

    در عین حال، قیمت رانا تغییری نکرده و این خودرو همچنان با قیمت 32 میلیون و 800 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

    در مقابل، قیمت تندر 90 مدل E2 اتوماتیک در بازار با کاهش 500 هزار تومانی به 54 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و قیمت سمند ال‌ایکس هم با افت 500 هزار تومانی به 30 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

    در مورد قیمت سوزوکی ویتارا هم باید به کاهش یک میلیون تومانی و عرضه این خودرو به قیمت 135 میلیون تومان اشاره کرد.

    * کاهش قیمت پراید

    در بررسی قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز باید به کاهش 300 هزار تومانی قیمت سایپا 111 مدل SE و عرضه این خودرو به قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان اشاره کنیم.

    سایپا 131 مدل SE نیز با افت قیمت 100 هزار تومانی، این روزها به قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت سایپا 132 مدل SE نیز 200 هزار تومان کاهش یافته و با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

    قیمت پارس تندر نیز با افت 400 هزار تومانی به 44 میلیون تومان رسیده است.

    در عین حال، تیبا بدون تغییر قیمت با قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

    در مورد محصولات جدید گروه سایپا نیز باید به افت قیمت 3 میلیون و 600 هزار تومانی چانگان CS35 در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر این خودرو به قیمت 88 میلیون و 400 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت ایدو نیز از 85 میلیون تومان به 84 میلیون تومان رسیده است.

    این روزها سراتو دنده اتوماتیک با افت قیمت یک میلیون تومانی، 91 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

    در مورد وانت پیکاپ ریچ نیز باید به افزایش یک و نیم میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر 68.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دلیل این افزایش قیمت، رشد قیمت کارخانه‌ای این خودرو از 66 میلیون تومان به 68.5 میلیون تومان است.

    * افت قیمت مونتاژهای چینی

    در بررسی خودروهای چینی مونتاژ داخل نیز باید به کاهش 100 هزار تومانی قیمت جک J5 دنده اتومات در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    قیمت نوع دنده دستی این خودرو نیز با کاهش 3 میلیون تومانی، به 47 میلیون تومان رسیده است. قیمت جک S5 هم با کاهش 500 هزار تومانی به 82 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد ایکس 60 نیز باید به کاهش قیمت 800 هزار تومانی و عرضه این خودرو با قیمت 60 میلیون تومان اشاره کنیم.

    قیمت ایکس 33 هم با کاهش یک میلیون تومانی به 70 میلیون تومان رسیده است.

    * افت بازار خارجی‌ها

    بررسی قیمت خودروهای خارجی نیز نشان‌دهنده کاهش قیمت برخی خودروها در بازار است، به‌ طوری‌ که می‌توان به افزایش 5 میلیون تومان قیمت پرادو 2 در اشاره کنیم که در حال حاضر به 275 میلیون تومان رسیده است. قیمت پرادو 4 در نیز با افزایش 5 میلیون تومانی به 395 میلیون تومان رسیده است.

    در مقابل، قیمت کرولا با افت 3 میلیون تومانی به 131 میلیون تومان رسیده است. قیمت یاریس هاچ‌بک نیز یک میلیون تومان کاهش یافته و با قیمت 114 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    قیمت بنز E200 نیز با کاهش 5 میلیون تومانی به 425 میلیون تومان رسیده و در مورد سوناتا هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 171 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

    * خودروسازان، همچنان مُصر بر افزایش قیمت

    رکود در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و بازار خودرو در این ماه با تقاضای کمتری برای خرید روبه‌رو است.

    از سویی، در شرایطی شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کاهش معاملات در این بازار هستیم که خودروسازان همچنان از درخواست خود برای افزایش قیمت محصولاتشان صحبت می‌کنند، قیمت هایی که در حال حاضر نیز مشتری‌ای ندارند، چه برسد به زمانی که باز هم افزایش یابند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم