فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگوی اختصاصی با «عصرخودرو»:

تصمیمات غیرکارشناسی جلوی رشد صنعت خودرو را گرفته است

عصر خودرو: عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به دلیل نبود سیستم کارشناسی تصمیم گیری و مدیریتی هر تصمیمی که برای این صنعت گرفته می شود به سرانجامی هم نمی رسد.

تصمیمات غیرکارشناسی جلوی رشد صنعت خودرو را گرفته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، الله وردی دهقانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما  درباره قیمت گذاری خودرو از سوی سازمان حمایت گفت:چند سالی است که بحث خودرو مطرح است و به دلیل نبودن سیستم کارشناسی تصمیم گیری و مدیریتی هر تصمیمی که برای این صنعت گرفته می شود به سرانجامی هم نمی رسد.
    نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست گذاران کلان دولت و صنعت خودرو فضا را باید به سمت رقابتی شدن این صنعت حرکت دهند در غیر این صورت با ساز و کارهایی که شورای رقابت یا سازمان حمایت اقدام به قیمت گذاری خودرو کنند راه به جایی نخواهند برد.
    وی ادامه داد: اگر قیمت گذاری خودرو به سازمان حمایت باز گردد قطعاً روزی خواهند گفت این شبهه انحصاری است و باید برگردد به شورای رقابت. باید یک سیستم مدیریتی و تصمیم گیری مناسبی در کشور به ویژه صنایع خودرو سازی حاکم شود  و کاری کرد که خودروسازان باهم به رقابت بپردازند و فضا برای رقابت مهیا شود تا صنعت خودرو با تولید خودروهای باکیفیت راه به بازارهای جهانی یابد.
    عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد بوده ایم که  قیمت ها بالا رفت و مورد اعتراض نمایندگان مجلس شد اما اعتراض ها هم راه به جایی نبرد و وضعیت هیچ تغییر نکرد قیمت ها نوسان دارد و بعضاً نیز شاهد افزایش قیمت هستیم.
    نماینده مردم ورزقان در مجلس تصریح کرد: با توجه به کمیت و کیفیت، تولیدکنندگان خودرو باید محصولی را تولید کنند که براساس استانداردهای جهانی و قابل رقابت باشد و قیمت ها را نیز متناسب با کیفیت محصول تعیین کنند و در رابطه با تعیین قیمت خودرو و افزایش قیمت ها باید سه نکته مهم شامل حقوق مصرف کننده، منافع تولید کننده و رشد و توسعه صنعت خودروسازی را مد نظر داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو