فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد ‌

آغاز دور دوم‌ طرح سفر‌های تابستانی پس از ماه مبارک رمضان

آموزش ویژه رانندگان عمومی جاده‌ای

عصر خودرو : رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، گفت: افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادف، نتیجه سرعت مطمئنه است، در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای امسال برگزار می‌شود.

آغاز دور دوم‌ طرح سفر‌های تابستانی پس از ماه مبارک رمضان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور ‌‌رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، جانشین فرمانده پلیس راه راهور ناجا و اعضای اصلی دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

    در این مراسم رئیس ‌سازمان راهداری با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط و تأمین نیازهای مسافران و گردشگران خارجی در ایام سفرهای تابستانی و‌ بهبود خدمات‌رسانی و رفع کاستی‌ها و مشکلات موجود در این بخش است.

    داود کشاورزیان‌ از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری و راهداران در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: در زمینه نصب علائم و تجهیزات ایمنی در جاده‌های سراسر کشور برنامه‌ها و اولویت‌های کاری در استان‌ها مشخص شده‌ و اعتبارات لازم در این زمینه اختصاص یافته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین در زمینه تأمین روشنایی در محورهای مواصلاتی، براساس تکلیف قانونی در نقاط مه‌گیر و داخل تونل‌ها اقدامات لازم تاکنون صورت پذیرفته است.
    وی با اشاره به قدمت برخی از راه‌ها همچون جاده چالوس و به ویژه جاده‌های کوهستانی اضافه کرد: سرعت وسایل‌نقلیه در جاده‌ها باید مدیریت شود و اگر رانندگان با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند، منجر به افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی می‌شود؛ در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی  هم در نظر گرفته شده است که با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در سراسر کشور در سال‌ جاری اجرا می‌شود.

    کشاورزیان ‌بر موضوع رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در رستوران‌ها در جاده‌های برون‌شهری تأکید کرد و افزود: در این زمینه پیشنهاد می‌شود مصوبه‌ای از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر ابلاغ شود و در مراکز استانی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط کمیته‌ای ایجاد شود تا نظارت کامل و اختیار اعمال قانون در صورت نیاز را داشته باشند‌.‌

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو