فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی :

۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در کشور تکمیل می‌شود

عصر خودرو : معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک ۷ هزار کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است که امسال ۴ هزار کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

۴۰۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در کشور تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سیدحسین میرشفیع  با بیان اینکه راههای روستایی نقش مهم و اثربخشی در ایجاد رونق اقتصادی دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مزارع کشاورزی و واحدهای فرآوری و تولیدی صنعتی کوچک در مناطق روستایی قرار دارد راه در این عرصه نقش مهم و تاثیرگذاری در انتقال محصولات به بازارعرضه دارد که این خود نقش مهم جاده و راه در رونق اقتصادی و توسعه نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های راه روستایی شده است، افزود: در سال قبل اعتبارات تخصیصی این حوزه سبب شد که سه هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شود.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی طول راه‌های روستایی آسفالته در کشور را بیش از 105 هزار کیلومتر دانست و تصریح کرد: عملکرد درباره راه‌های روستایی کشور بسیار مطلوب است به گونه‌ای که هم اکنون 91 درصد نقاط روستایی کشور از راه آسفالته برخوردار هستند.

    میرشفیع با بیان اینکه هم اینکه 7 هزار کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است، افزود: برای تکمیل راه‌های روستایی دردست ساخت به حدود 150 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از راههای روستایی در دست ساخت امسال تکمیل می‌شود بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 4 هزار کیلومتر از 7 هزار کیلومتر راه روستایی دردست ساخت تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترمیم و نگهداری راه روستایی از برنامه‌‌های مهم این معاونت است گفت: بخشی از راه‌های روستایی اجرا شده در سال‌های قبل در حال تخریب است که براساس برآورد انجام شده حدود 50 هزار کیلومتر از راه‌ها روستایی نیاز به مرمت و روسازی دارد.

    میرشفیع با تاکید بر آسفالت کردن راه‌های روستایی تصریح کرد: برای اینکه روستاهای بالای 50 خانوار از راه آسفالته برخوردار شوند باید 15هزار کیلومتر راه روستایی دیگر اجرا شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو