فونیکسریمکسبهتام

هوندا هشتمین قربانی کیسه هوا را تائید کرد

عصر خودرو : هوندا موتور پس از تکمیل تحقیقات درباره تصادفی که سپتامبر گذشته در لس آنجلس اتفاق افتاد، هشتمین قربانی کیسه‌های هوای انفجاری ساخت تاکاتا را تائید کرد.

هوندا هشتمین قربانی کیسه هوا را تائید کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جوئل برانگمن در زمان وقوع تصادف سوار بر یک هوندا سیویک مدل 2001 بود که در ماه اوت اجاره کرده بود.

    از میان هشت کشته مربوط به نقص ایمنی کیسه‌های هوای ساخت تاکاتا که همگی سرنشین خودروهای هوندا بوده اند، هفت مورد در آمریکا اتفاق افتاده است.

    تعداد 11 خودروساز بزرگ تحت فشار رگولاتور ایمنی آمریکا برای تعمیر کیسه‌های هوای معیوب به فراخوان میلیونها دستگاه خودرو اقدام کرده اند.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا در تلاش است تا به روند تعمیر کیسه‌های هوا که برآورد شده به حدود 34 میلیون قطعه بالغ می‌شود، سرعت ببخشد اما خودروسازان و رگولاتورها برای تماس با مالکان خودروها با مشکل روبرو هستند زیرا مشکل مذکور مربوط به خودروهای قدیمی است که بسیاری از آنها دست به دست شده و مالکشان تغییر کرده است.

    اطلاعات هوندا نشان می‌دهد مالکان خودرویی که جوئل برانگمن سوار بر آن بوده، هرگز کیسه‌های هوا را تعمیر نکردند در حالیکه این خودرو چندین بار فراخوان شده بود. خودروی مذکور در فراخوان سال 2009، فراخوان سال 2013 و دو فراخوان در سال 2014 قرار داشته است.

    طبق اعلام هوندا، چهار اطلاعیه فراخوان به مالکان ثبت شده این خودرو ارسال شده بود.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، بازرسان سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا هم تائید کرده اند تصادف لس آنجلس به دلیل انفجار کیسه هوا بوده است.

    بادکننده های معیوب بکار رفته در ساخت کیسه‌های هوا ممکن است هنگام تصادف خودرو و باز شدن کیسه‌های هوا، منفجر شده و قطعات فلزی به شکل ترکش به سمت سرنشینان خودرو پرتاب شوند. به نظر می‌رسد این مشکل در مناطق بسیار مرطوب شدیدتر است که باعث شده این مناطق در فراخوانهای خودروسازان برای تعویض قطعه معیوب در اولویت قرار بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو