فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۰۶»

معضل گردو غبار در تهران طولانی مدت خواهد بود

مردم شیوه زندگی خود را با آن هماهنگ کنند

عصر خودرو : معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بروز پدیده گرد و غبار در تهران مشکلی طولانی مدت خواهد بود، گفت: مردم تهران باید مدیریت و برنامه‌ریزی زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا کمتر در معرض آسیب‌های این نوع از آلودگی هوا باشند.

معضل گردو غبار در تهران طولانی مدت خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، محمد رستگاریدر مورد آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار در تهران گفت: برخی از این غبارها منشا محلی دارند و برخی دیگر نیز از دیگر مناطق آمده بودند، به عبارت دیگر تهران هم در معرض غبارهای داخلی و هم غبارهای خارجی است.

    معاون اداره کل محیط زیست استان تهران در ارتباط با منشا محلی بروز گرد و غبار در استان تهران، اظهار کرد: دشت‌های جنوبی استان تهران مانند رباط کریم، اخترآباد شهریار و ورامین از مهم‌ترین منشاهای داخلی گرد و غبار در تهران هستند که با وزش باد بخش قابل توجهی گرد و غبار ایجاد می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه بروز پدیده گرد و غبار در تهران پدیده‌ای طولانی مدت خواهد بود، توضیح داد: این واقعیتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد؛ به هر حال تغییر اقلیم، مشکلاتی که در عراق وجود دارد و سدسازی‌های گسترده در ترکیه و سوریه  خسارات‌هایی‌ست که طی 10 الی 20 سال گذشته به منطقه وارد شده است و از طرف دیگر  کمبود بارندگی و گرم‌شدن کره زمین نیز دست به دست این مشکلات داده تا نمود آنها را در چند سال اخیر ببینیم.

    معاون پایش حفاظت محیط‌زیست استان تهران، افزود: زمانی که یک خسارت زیست‌محیطی، طی چند سال وارد ایجاد شده‌است، رفع آن نیز نیاز به زمان دارد، هرچند که برخی خسارات نیز به کلی جبران‌ناپذیر هستند.

    رستگاری ادامه داد: من نمی‌گویم؛ مشکل گرد و غبار در تهران هیچ راهی ندارد، اما رفع آن بسیار سخت و زمان‌بر است، به همین خاطر مردم باید برای مواجه با آن، تدابیری بیاندیشند تا کمتر دچار آسیب شوند، برای نمونه برنامه‌ریزی زمان خروج خود را طوری تنظیم کنند تا کمتر در معرض آلاینده‌ها قرار بگیرند و به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت نیز در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

    وی در مورد اینکه در هفته جاری وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه خواهد بود، گفت: از آنجا که ما دقت پیش‌بینی‌ها در 24 ساعت را معتبر می‌دانیم، باید اظهار کنم که حداقل تا 24 ساعت آینده کیفیت هوای تهران خوب خواهد بود و گرد وغباری در طی این مدت نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو