فونیکسریمکسبهتام

سهم صنعت در اقتصادمقاومتی؛

رئیس جمهور و وزرا با خودرو ایرانی تردد کنند

عصر خودرو : عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در حال حاضر نیاز کشور احیای صنایع موجود و کمک به بهره وری بالاتر است و نباید دنبال سرمایه گذاری های جدید باشیم.

رئیس جمهور و وزرا با خودرو ایرانی تردد کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نادر قاضی پور درباره سهم صنعت در اقتصادمقاومتی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم باید به تولید ملی اهمیت بدهیم، تولید با صنعت ارتباط تنگاتنگی دارد. با توجه به اینکه کشور ما همیشه مورد تحریم و تهدید قدرت های استکباری بوده است، لذا نیاز داریم روی پای خودمان بایستیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید به صنعت مان توجه داشته و با سیاست های درست از آن حمایت کنیم و نیازهای مان را تولید کرده و صادرات را در چند برند جهانی در دست بگیریم، بخصوص درباره نفت و گاز که اولویتی اساسی دارند.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس در پاسخ به این سئوال که در مقطع فعلی، تولید صنایع جدید بزرگ یا احیای ظرفیت‌های خوابیده در صنایع کوچک می تواند به تحقق به اقتصاد مقاومتی کمک کند، گفت: در طی این سال‌ها ما کارهای بزرگی در عرصه صنعت در کشور انجام داده ایم، کارخانجات معتبری هم داریم و در حال حاضر نیاز کشور احیای صنایع موجود و کمک به بهره وری بالاتر است و نباید دنبال سرمایه گذاری های جدید باشیم.

    به گفته وی، ما در بخش های معدن، نفت، گاز و پتروشیمی باید بتوانیم پیشرفت کنیم و برندهای معتبری در سطح جهان در دست بگیریم.

    قاضی پور درخصوص مشکلات موجود در بخش بحث صنعت نیز اظهار داشت: ما احتیاج به تولید کالاهای ایرانی و نیز مصرف آن در جامعه خودمان را داریم. وقتی رئیس جمهور و وزرای ما با خودروی ایرانی تردد کنند، یقینا مردم هم از این موضوع تقلید می کنند، اگر مردم به مصرف کالاهای ایرانی روی بیاوردند و تولید هم رونق داشته و علمی شود خودبه­ خود این امر منجر به چرخش گردونه اقتصاد می شود.

    این عضو کمیسیون صنایع در پاسخ به این سؤال که وضعیت فعلی صنایع کشور را چطور ارزیابی می کنید، افزود: صنایع هم اکنون در کشور ما با تمام توان خود کار نمی کنند. ما باید ظرفیت و کارایی اینها را افزایش دهیم. واردات به کشور را کم کرده و صادرات مان به دیگر کشورها را افزایش دهیم.

    به گفته قاضی پور، مسئولان می توانند جایزه هایی را برای تولیدکننده هایی که صادرات دارند و آن را افزایش می دهند، قرار دهند تا آنها را بیشتر ترغیب کنند.

    نماینده مردم ارومیه در مجلس درخصوص چگونگی جایگزینی تولید ثروت صنایع به جای ثروت های نفتی کشور نیز عنوان داشت: ما صد و چند سال است که نفت مان را به دیگر کشورها صادر می کنیم اما باید محصولات حاصل از فناوری نفت را می فروختیم و اشتغال هم در فناوری است.

    وی ادامه داد: تمام معادن ما اکتشاف نشده­اند و در سطح معادن مطالعه و اکتشاف کمی صورت گرفته است، ما باید عناصر کمیاب را پیدا کرده و آنها را صادر کنیم.

    قاضی پور در پاسخ به این سئوال که آیا اقتدار مالی ناشی از صنایع قوی، پویا و درآمدزا می تواند قدرت چانه زنی ما را در امور بین المللی بالا ببرد، گفت: وقتی ابر قدرت ها و مسئولان اجرایی آنها ببینند مردم ما از تولید داخلی استفاده می کنند و واردات را کم کرده اند و در ایران هیچ ماشین خارجی ندارند، آنها می فهمندکه مردم ما وطن پرستند و عشق شان ایران و تولید ملی است.

    وی افزود: راهپیمایی بزرگ 22 بهمن و روز قدس، بازتاب های بزرگی در سطح دنیا دارند. حال اگر همین همگرایی و وحدت را در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی داشته باشیم به موفقیت های بزرگی می رسیم. 

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضتی نیز عنوان داشت: این دو نوع اقتصاد با هم در تضاد هستند، در اقتصاد ریاضتی مردم سختی می کشند و اما در اقتصاد مقاومتی ما با دارا بودن معادن و مواد طبیعی درجه یک در کشور هم چنین نیروی انسانی جوان و متخصص، باید بیشتر تلاش کرده تا به اهداف مان برسیم و با افزایش صادرات مان نیازمان به دیگر کشورها را مرتفع کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو