فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خبر داد

خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهند رسید

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، گفت: خطوط کامل ۶ و ۷ متروی تهران با بیش از ۷۰ کیلومتر تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهند رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه عبدل آباد از بخش جنوبی خط 3 متروی تهران که صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم تهران در مجلس برگزار شد، اظهارداشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ما به افتتاح نود و دومین ایستگاه در متروی تهران رسیدیم.

    وی با اشاره به منطقه عبدل‌آباد گفت: این محل از شمال به پارک ولایت و منطقه شریعتی و از جنوب به میدان نعمت آباد و کمربندی آزادگان به سمت ساوه و اسلامشهر وصل می‌شود.

    درویش با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه عبدل‌آباد، افزود: این ایستگاه در 11 هزار متر مربع و در دو طبقه احداث شده است که روزانه 20 الی 25 هزار نفر مسافر در این ایستگاه جابجا خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، تاکید کرد: در آینده نزدیک بزرگترین پروژه ریلی زیرزمینی در منطقه برای اولین بار با بیش از 20 کیلومتر مترو به بهره‌برداری می‌رسد که عرف بهره‌برداری مترو در دنیا 3 الی 7 کیلومتر است.

    وی با اشاره به افتتاح 20 کیلومتر از خطوط مترو، خاطرنشان کرد: برای افتتاح این 20 کیلومتر به بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه دادیم به طوریکه 90 درصد از کار در سال 93 انجام شده است.

    درویش اضافه کرد: ما در سال 93، 2 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش مترو هزینه کردیم که دولت تنها 110 میلیارد تومان به ما پرداخت کرد به طوریکه ما نیز 200 میلیارد تومان جهت عوارض به دولت پرداخت کردیم.

    وی ادامه داد: ما برنامه‌هایی را برای سال‌های آینده در بخش مترو داریم و می‌خواهیم با برنامه‌ریزی مدون، خطوط 6 و 7 مترو که بیش از 70 کیلومتر است را تا پایان سال 95 به اتمام برسانیم که برای اتمام این پروژه به 12 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط