فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان خبر داد

انتقال تصاویر مرکز مدیریت راه‌های پایانه‌های استان به پایانه مسافربری مرکزی زنجان

عصر خودرو : مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: در راستای مدیریت تقاضای ترافیک و اطلاع‌رسانی شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان زنجان، تصاویر دوربین‌های نظارتی به پایانه مسافربری مرکزی زنجان انتقال یافته است.

انتقال تصاویر مرکز مدیریت راه‌های پایانه‌های استان به پایانه مسافربری مرکزی زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ایرج دست نشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به کارکرد مطلوب تصاویر دوربین‌های نظارتی در تشخیص شرایط ترافیکی، حوادث و سوانح و شرایط جوی، امکان بهره‌برداری از این تصاویر در پایانه‌های مسافربری می‌تواند نقش موثری در بهبود جریان ترافیک، ارتقای ایمنی و رسیدگی به سوانح و حفظ جان هموطنان ایفا کند.

    وی افزود: در حال حاضر تعداد 31 دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی و شریانی استان نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان تصریح کرد: همچنین تعداد چهار سامانه ثبت تخلف سرعت نیز در محور آزاد راه زنجان ـ تبریز نصب شده است که تخلف سرعت غیر مجاز لحظه‌ای و متوسط وسایل نقلیه در سرتاسر مسیر را ثبت و با همکاری پلیس راه کشور نسبت به اعمال جریمه وسایل نقلیه متخلف اقدام می‌شود.

    دست نشان افزود: در سال‌جاری قرارداد تهیه، نصب و بهره‌برداری از یک هزار و 879 سامانه ثبت تخلف سرعت توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منعقد شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: این تعداد سامانه طی سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال جاری 600 سامانه در محورهای کشور نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان در این میان محورهای شریانی استان زنجان نیز در اولویت نصب و بهره‌برداری از سامانه قرار گرفته اند. لذا توجه به اینکه نظارت بر سرعت وسایل نقلیه و اعمال قانون بر تخلفات سرعت نقش مهمی در افزایش ایمنی دارد، امید آن می‌رود با توسعه این سامانه شاهد کاهش هر چه بیشتر تصادفات در محورهای کشور به ویژه استان زنجان باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط