فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان همدان خبرداد:

افزایش ۷۵درصدی توقیف موتورسواران متخلف در همدان

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور استان همدان از افزایش ۷۵ درصدی توقیف موتورسواران متخلف از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

افزایش ۷۵درصدی توقیف موتورسواران متخلف در همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ حسین طلائی گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش استفاده ازموتورسیکلت، شاهد افزایش تخلفات این گروه از کاربران ترافیک هستیم که نتیجه آن افزایش تصادفات موتورسواران است.

    وی گفت: به منظور کاهش تصادفات و افزایش قانونمندی در موتورسواران، طرح های برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف تشدید می شود کمااینکه از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از یک هزار و 100 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل شاهد افزایش 75 درصدی توقیف موتورسیکلت ها هستیم.

    وی مستندات قانونی توقیف موتورسیکلت را ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی دانست و اعلام کرد: بر اساس این ماده قانونی در صورتی که موتورسیکلت سواران تخلفاتی شامل حرکت در پیاده روها یا جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمومی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک و عدم استفاده از کلاه ایمنی را انجام دهندوسیله نقلیه آنان توقیف خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور استان همدان افزود: موتورسیکلت های توقیف شده بار اول به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می شوند و در صورتی که بر اساس سوابق مشخص شود موتورسیکلت برای بار دوم و یا بیشتر توقیف شده وسیله نقلیه به مدت یک ماه در اختیار پلیس قرار خواهد گرفت.

    محدودیت های ترافیکی شب های قدر در همدان

    رئیس پلیس راهور استان همدان همچنین از تمهیدات ترافیکی برای اجرای هرچه باشکوه تر مراسم شب های قدر در استان خبر داد.

    حسین طلایی با اشاره به تدابیر پلیس در بخش های ترافیکی و انتظامی برای شب های قدر، اظهارداشت: برابر هر سال پلیس راهور استان همدان تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته و با استفاده از تمام ظرفیت نیروی انسانی خود اعم از نیروهای ستادی و صفی، ماموران پلیس راهور برای مراسم این شب ها در آماده باش کامل هستند.

    وی اعلام کرد: در خصوص بکارگیری وسایل نقلیه عمومی در نقل و انتقال همشهریان در شب های قدر از شرکت کنندگان در این مراسم خواست حتی الامکان از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند و در صورتی که شرکت کنندگان در این مراسم از خودروهای شخصی استفاده می کنند خودروهای خود را در محل های مناسب پارک کنند و از ایجاد سد معبر و مزاحمت برای دیگران خودداری کنند.

    طلایی افزود: در این ایام اغلب شهروندان از لباس مشکی استفاده می کنند و از سوی دیگر تردد عابرین در سطح معابر از عرض آن زیاد است و باید رانندگان و موتورسیکلت سواران با توجه بیشتری رانندگی و عابرین پیاده نیز از عبور در محل هایی که دید و روشنایی کافی ندارند و یا عبور از عرض بلوارها و خیابان های عریض خودداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو