فونیکسریمکسبهتام

گلایه وزارت راه از کاهش بودجه آزادراه تهران -شمال

عصر خودرو : در شرایطی که با تجدید توافقنامه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان بر سر آزادراه تهران - شمال بار دیگر کار ساخت و تکمیل این راه تاریخی از سر گرفته شده، اما به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعتباری هنوز دست از سر این پروژه برنداشته است.

گلایه وزارت راه از کاهش بودجه آزادراه تهران -شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در شرایطی که بنیاد مستضعفان از چند سال قبل به عنوان پیمانکار اصلی پروژه آزادراه تهران - شمال در قطعه اول انتخاب شده و کار این نهاد با حضور یک پیمانکار چینی در حال انجام است اما هنوز این قطعه که از آن به عنوان مهم‌ترین بخش از آزادراه تهران شمال یاد می‌شود تکمیل نشده است.

    در طول سال‌های گذشته محدودیت‌های اعتباری دولت و همچنین برخی اختلافات با پیمانکار چینی باعث شد سرعت کار در این پروژه قدری کاهش پیدا کند؛ تا جایی که در دولت یازدهم و با آمدن سعیدی‌کیا به بنیاد مستضعفان بحث اجرای یک توافقنامه جدید مطرح شد.

    حالا و با گذشت چند هفته از این توافقنامه معاون وزیر راه اعلام کرده هر دو طرف به تعهدات‌شان در این توافقنامه پایبند هستند و کار طبق روال گذشته ادامه دارد. البته امینی به شکل غیرمستقیم از کاهش بودجه این آزادراه نیز گلایه و اظهار کرده در شرایطی که سال گذشته هنوز وضعیت توافق جدید مشخص نبود، این آزادراه 100 میلیارد تومان اعتبار داشت اما در بودجه سال جاری و با وجود تصمیمات مهمی که گرفته شده است، بودجه این آزادراه به 14 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند پیگیری مراحل اجرایی کار را با دشواری همراه کند.

    این بودجه در شرایطی تصویب شده که پیش از این صحبت‌های سعیدی‌کیا نشان می‌داد که تکمیل این آزادراه به چه بودجه عظیمی احتیاج خواهد داشت. به گفته وی، تنها تکمیل کردن سه قطعه از این آزادراه چیزی بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از طرق مختلف تامین شود.

    به گفته کارشناسان این اختلاف فاحش بین اعتبارات دولتی و رقم درخواستی پیمانکار پروژه نشان از آن دارد که قطعا برای تکمیل شدن این آزادراه بسیار مهم تنها نمی‌توان به اعتبارات دولتی دل خوش کرد و باید به تنوع منابع اعتباری در این راه بزرگ اندیشید.

    طبق وعده وزارت راه و شهرسازی، قطعه چهارم آزادراه تهران شمال تا پایان ماه رمضان به زیر بار ترافیک می‌رود. قطعه نخست این آزادراه بناست تا پایان سال 1395 تکمیل شود و همچنین رییس بنیاد مستضعفان نیز اعلام کرده در صورت رسیدن اعتبارات لازم می‌توان به آغاز کار قطعه دوم این آزادراه تا پایان سال 1397 امید داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو