فونیکسریمکسبهتام

رقابت در بازار کراس‌اورها

عصر خودرو : نیسان Rogue مدل ۲۰۱۵، کراس‌اوری جمع‌وجور، زیبا و جذاب است که ۵ تا ۷ سرنشین را در خود جا می‌دهد.این خودرو تجهیزات زیادی دارد تا در اختیار خانواده‌ها قرار بدهد ولی بازار کراس‌اورهای جمع و جور پر از گزینه‌هایی عالی است که باعث می‌شود رقابت در این حوزه روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر شود.

رقابت در بازار کراس‌اورها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، اگر راحتی و فضای زیاد برای شما در اولویت قرار داشته باشد، به‌طور قطع نیسان Rogue برای شما جذاب خواهد بود. کابین داخلی از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده است و بسیار شیک به نظر می‌رسد، در خودروهای این کلاس نیز بسیار نادر است که یک کراس‌اور جمع و جور بتواند 7 سرنشین را در خودش جا بدهد. البته صندلی ردیف سوم قدری کمجا است ولی در مجموع فضای بار بسیار زیاد است. چنانچه صندلی‌های ردیف‌های دوم و سوم خوابانده شود، فضای بار به 1/98 افزون می‌شود که درواقع فضای زیادی است. سیستم تعلیق این کراس‌اور ساخت کمپانی نیسان به گونه‌ای طراحی شده که هنگام حرکت روی مسیرهای ناهموار همه پستی و بلندی‌ها را جذب کند ولی نقطه ضعف این سیستم تعلیق نرم این است که رانندگی با این خودرو زیاد لذت‌بخش نیست. هندلینگ قدری سنگین احساس می‌شود و ترکیب موتور 4سیلندر با گیربکس متغیر پیوسته (CVT) منجر به شتابی کم و سروصدایی زیاد می‌شود، به‌ویژه هنگامی که نیسان Rogue بار و مسافر زیادی حمل می‌کند. خوشبختانه در این کلاس از خودروها، رقبای دیگری نیز وجود دارند که هر یک از نقاط ضعف و قوتی برخوردارند. وقتی صحبت از لذت رانندگی به میان می‌آید، مزدا CX5 رقیب سرسخت نیسان Rogue محسوب می‌شود، بسیار نیز راحت و همه‌کاره است. اگر هم فضای بار زیاد و مصرف سوخت کم برای‌تان اهمیت دارد، بهتر است نگاهی به هوندا CRV یا سوبارو «فورستر» بیندازید. کیا سورنتو نیز تنها کراس‌اور جمع و جوری است که از صندلی ردیف سوم برخوردار است. گفتنی است، نیسان Rogue در زمینه ایمنی از تجهیزات خوبی بهره می‌برد ولی سایر رقبا تجهیزات راضی‌کننده بیشتری در اختیار خریداران قرار می‌دهند.
    طراحی بدنه و امکانات رفاهی
    نیسان Rogue مدل 2015 یک کراس‌اور جمع و جور است که در 3 تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ S، تیپ SV و تیپ SL. تجهیزات استاندارد تیپ S عبارتند از: رینگ‌های17 اینچی، چراغ‌های LED روزتاب، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، تهویه مطبوع به همراه دریچه‌هایی برای صندلی عقب، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی‌های تاشو عقب، نمایشگر 5 اینچی سیستم تفریحات و سرگرمی، دوربین دید عقب، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و 4 بلندگو، درگاه «یواس‌پی/آی‌پد» و یک جک صوتی اضافی.
    قدرت و عملکرد موتور
    نیروی پیشران نیسان Rogue مدل 2015 را یک موتور 4 سیلندر 2/5 لیتری تامین می‌کند که قادر است 170 اسب‌بخار نیرو و حدود 238 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس CVT و دیفرانسیل جلو به شکل استاندارد عرضه می‌شوند و سیستم 4 چرخ محرک به شکل سفارشی به فروش می‌رسد. در آزمایش سرعت، نیسان Rogue توانست در مدت 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند که برای تیپ پایه یک کراس‌اور جمع و جور تقریبا معمولی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت این کراس‌اور ژاپنی با دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی 9/78 لیتر (10/53 لیتر در شهر و 8/29 لیتر در بزرگراه) و با سیستم 4 چرخ متحرک در سیکل ترکیبی 9/78 لیتر (10/95 لیتر در شهر 8/55 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

    ایمنی خودرو
    نیسان Rogue مدل 2015 به شکل استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل دیسکی برای هر 4 چرخ، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و دوربین دید عقب. مدل‌های مجهز به 4 چرخ محرک از کنترل در سربالایی و سراشیبی نیز بهره می‌برند. تجهیزات ایمنی که به شکل سفارشی ارائه می‌شوند، عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه دوربین دید گسترده. این دوربین برای تیپ SL به شکل استاندارد و برای تیپ SV به شکل سفارشی عرضه می‌شود. هنگام پارک کردن دیدی 360 درجه از اطراف خودرو ارائه می‌دهد و هنگامی که اشیای متحرکی وارد حوزه دید دوربین شوند، هشدار می‌دهد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در آسیب ندیدن کلی 4 ستاره، در زمینه آسیب ندیدن از جلو 4 ستاره و در زمینه آسیب ندیدن از دو طرف 5ستاره به نیسان Rogue اختصاص داده است. در آزمایش ترمز، تیپ SL نیسان Rogue مجهز به سیستم 4 چرخ محرک پس از پیمودن 37/80 متر متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس عادی به‌نظر می‌رسد.
    طراحی داخلی و امکانات خاص
    یکی از نقاط قوت نیسان Rogue، طراحی داخلی آن است. سطوح نرم زیادی داخل کابین به چشم می‌خورند، داشبورد نیز چیدمانی زیبا و چشم‌نواز دارد. کمپانی نیسان مدعی است، صندلی‌های جلو نیسان Rogue مانند نیسان «آلتیما» از نوع جاذبه صفر است و حتی برای رانندگان قد بلند نیز از فضای پای زیادی برخوردار است. صندلی‌های ردیف دوم به نسبت 40/20/40 تا می‌شوند تا کاربرد بیشتری داشته باشند. این صندلی‌ها 23 سانتی‌متر به جلو و عقب می‌لغزند تا سرنشینان صندلی‌های عقب راحت‌تر باشند. با اینکه صندلی‌های ردیف سوم بیشتر برای خردسالان مناسب هستند ولی باعث می‌شوند نیسان Rogue بر کراس‌اورهای بدون این ردیف از صندلی برتری داشته باشد.

    تجربه رانندگی
    شتاب نیسان Rogue مدل 2015 به گونه‌ای نیست که کمر شما را به پشتی صندلی بچسباند ولی هر زمان به آن نیاز داشتید، شما را ناامید نخواهد کرد. فشردن پدال گاز، واکنش نه چندان خوشایند موتور را به دنبال دارد چون گیربکس CVT دور موتور را آرام‌آرام بالا می‌برد، ممکن است بعضی راننده‌ها از تکان‌های خفیف کابین نیز گلایه داشته باشند. هنگام حرکت در بزرگراه، صدای موتور و تایرها وارد کابین نمی‌شوند و سفرهای طولانی را لذت‌بخش می‌کند. گفتنی است هنگامی که خودرو پر از بار و سرنشین است، راننده باید از قبل برای تغییر مسیر تصمیم بگیرد. تردیدی نیست که سیستم تعلیق این کراس‌اور برای راحت بودن سرنشینان تنظیم شده است. کیفیت سواری تیپ SL به همراه رینگ‌های 18 اینچی قدری خشک است ولی چندان آزار دهنده نیست. نکته منفی این است که نیسان Rogue هنگام عبور از پیچ‌ها سنگین احساس می‌شود و می‌طلبد که راننده بیشتر و بیشتر درگیر رانندگی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو