فونیکسریمکسبهتام

صنعت سبز کشور رو به زردی است

باز خوانی پرونده یک وزیر از شعار تا عمل

عصر خودرو- با وجود افزایش آزادراه‌های کشور وزیر راه و شهرسازی همچنان بر ایجاد حمل و نقل ترکیبی و از همه مهم‌تر حمل و نقل ریلی تاکید دارد ولی متاسفانه تا به امروز تنها شعارهای زیبا شنیده شده است.

صنعت سبز کشور رو به زردی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، این روزها وضعیت ساخت آزادراه در کشور نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده و سیاست اصلی دولت یازدهم در بخش آزادراهی حفظ و نگهداری از آنها است.

    براساس این گزارش؛ آزادراه ارومیه _ تبریز ( تکمیل قطعات 1 و 2 و احداث قطعه 4) 69 کیلومتر، آزاد راه ساوه _ همدان ( قطعه دوم) 25 کیلومتر، آزاد راه تهران _ کرج (ادامه اتوبان شهید همت) 8 کیلومتر، آزادراه مراغه _ هشترود 26 کیلومتر آزادراه قائمشهر _ ساری 44 کیلومتر، فاز 1 آزاد راه منجیل _ رودبار 3 کیومتر، آزادراه تبریز _ شهر جدید سهند 20 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

    براساس این گزارش؛ درمجموع تا به امروز 586 کیلومتر تمامی آزادراه‌های کشور پیشرفت فیزیکی داشته است.

    براساس این گزارش؛ حدود 1970 کیلومتر آزادراه بعد از انقلاب به بهره‌برداری رسیده است.

    ‌مهم ترین آزاد راه های ساخته شده تا به امروز  آزاد راه تهران _قم به حدود 68 کیلومتر ، آزاد راه تهران_کرج_ قزوین (فاز2) 70 کیلومتر ، آزاد راه تهران _ ساوه به طول 112.5 کیلومتر، آزاد راه قزوین _ رشت  به طول 127 کیلومتر،   آزاد راه حرم تا حرم ( قم _ گرمسار) به طول 152 کیلومتر ، و آزاد راه قزوین_ رشت به طول  3 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

    همچنین توسعه شبکه‌‌آزاد راه های کشور تا به امروز 5 هزار 211 کیلومتر بود است.

    براساس این گزارش؛ ارتقاء سطح ایمنی و سلامت عبور و مرور، افزایش سرعت در انتقال مسافر و کالا، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها، نیل به اهداف توسعه حمل و نقل جاده‌ای با حفظ محیط زیست، تسهیل امر رانندگی و آسایش مسافران،رشد و توسعه بخش‌های اقتصادی و اجتماعی در سایه خدمات رسانی و ارائه تسهیلات بهتر، استفاده بهینه از منابع و ذخایر موجود کشور، فراهم نمودن شرایط مناسب برای استفاده از توانایی و استعدادهای بالقوه کشور و ظرفیت‌های موجود در کلیه بخش‌های صنعتی و گسترش صنایع نوین از جمله توریسم، اکوتوریسم و ...،توسعه و تکمیل زیر ساخت‌های حمل ونقل کشور، ترویج و استقرار نظام مشارکت در جذب منابع مالی و پولی کشور ازمهم ترین اهداف ایجاد ساخت آزادراه ها به شمار می رود .

    با وجود افزایش میزان ساخت آزادراه‌ها ولی آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید بسیاری بر روی ایجاد حمل و نقل ریلی و از همه مهم‌تر حمل و نقل ترکیبی دارد.

    این در حالی است که در طی این دوسال وزیر راه و شهرسازی با وجود شعارهای بسیار زیبایی که از ایجاد این طرح داده ولی متاسفانه در آمارهای این 2 سال هیچ اثری از راه‌اندازی این طرح‌ها وجود ندارد.

    براساس این گزارش؛ پور سید آقایی مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه حوزه ریلی در سال گذشته 3 هزار و 300 میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی درمصرف سوخت، برای دولت داشته است .

    به گفته پورسید آقایی با نمایان کردن بحث صرفه‌جویی در حوزه ریلی، راه‌آهن می‌تواند نقش محوری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

    مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه اگر رقم 3 هزار و 300 میلیون تومانی حاصل از صرفه‌جویی را به خود راه آهن اختصاص دهند، این میزان صرفه‌جویی در سال‌های آتی بیشتر خواهد شد، گفت: «با این اتفاق ظرف 12 سال آینده به حدود 18 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی سالانه در سوخت خواهیم داشت و این رقم نصف بودجه عمرانی کشور است.

    براساس این گزارش؛ با وجود این میزان صرفه‌جویی تنها در یک بخش حمل و نقلی چرا دولت تدابیر لازم را برای گسترش صنعت سبز کشور که این روزها رو به زردی است رابه کار نمی‌برد.

    در طی این دو سال باید منتظر بمانیم و ببینم که چه  وزیر راه و شهرسازی مرد عمل می‌شود و یا تنها به دادن شعار در2 سال باقی مانده عمر دولت یازدهم بسنده می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو