فونیکسریمکسبهتام

ماشین صنعت دره شهر منتظر تسمه «استیل کرد»

طرح ۸۰درصد پیشرفت دارد

عصر خودرو : طرح استیل کرد شهرستان دره شهر با هدف تولید تسمه انواع خودرو به عنوان یکی از طرحهای مهم صنعتی در استان ایلام ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

ماشین صنعت دره شهر منتظر تسمه «استیل کرد»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، شهرستان دره شهر در جنوب استان ایلام دارای مشکلات مهمی در بحث اشتغال به دلیل نبود صنایع بزرگ است که طی چند سال اخیر تلاشهای مهمی برای ایجاد واحدهای تولیدی در شهرستان شده است.

    این شهرستان هم اکنون به لحاظ صنعتی یکی از مهمترین قطبهای صنعت استان ایلام به شمار می رود، هرچند به طور کلی وضع تولید و صنعت در استان ایلام بسیار ضعیف بوده و در این استان خبری واحدهای صنعتی بزرگ نیست.

    یکی از طرحهای مهمی که در شهرستان دره شهر طی سالهای گذشته آغاز شد طرح استیل کرد برای تولید تسمه خودرو بوده که این طرح متاسفانه فراز و نشیب های بسیار زیادی داشته و هر روز یک وعده برای بهره برداری از آن تعیین می شود.

    مجموع سرمایه مورد نیاز این طرح افزون بر یک هزار و 200 میلیارد ریال است و برای تأمین سرمایه ثابت مورد نیاز 23 میلیون یورو تسهیلات ارزی با عاملیت بانک صنعت و معدن از محل صندوق توسعه ملی مصوب و گشایش اعتبار شده است.

    در صورت بهره برداری از این شرکت، علاوه بر اشتغالزایی برای 240 نفر به صورت مستقیم، سالانه 9 هزار تن تسمه بافته شده مورد مصرف در صنایع لاستیک خودرو تولید و عرضه می شود.

    خیرالله گراوند فرماندار شهرستان دره شهر در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: شهرستان دره شهر در زمینه صنعتی و ایجاد واحدهای تولیدی یکی از مستعدترین شهرستانهای استان ایلام است که نیازمند سرمایه گذاری است.

    وی بیان داشت: در حال حاضر شرایط لازم برای سرمایه گذاری در طرحهای بزرگ در شهرستان انجام شده و با توجه به ظرفیتهای شهرستان از توجیه مناسبی نیز برخوردار است.

    فرماندار شهرستان دره شهر با اشاره به اینکه در حال حاضر کارخانه ترشی و خیارشور شهرستان دره شهر در سطح کشور نمونه است، گفت: کارخانه پلی اتیلن، بسکویت و کلوچه، کارخانه ایزوگام و تولید دستمال کاغذی در سطح شهرستان درحال فعالیت هستند.

    وی ادامه داد: در آینده نزدیک کارخانه استیل کرد که تسمه انواع خودروها را تامین می کند به بهره برداری خواهد رسید.

    این مسئول اظهار داشت: شرکت استیل کرد دره شهر در زمینی با گستره پنج هکتار و با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در شهرک صنعتی این شهرستان در حال اجرا است.

    وی بیان داشت: طبق بررسی های به عمل آمده با برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی زیرساختهای مورد نیاز فراهم و طرح در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

    گراوند با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شهرستان یکی از شهرکهای فعال استان است، افزود: خوشبختانه تاکنون زیر ساختهای مورد نیاز برای احداث طرح فراهم شده اما خدمات بیشتری براساس نیاز مصرف خط تولید ضروری است تا این طرح صنعتی در موعد پیش بینی شده بدون مشکل به بهره برداری کامل برسد.

    شهرستان دره شهر با یک هزار و 480 کیلومترمربع وسعت و 60 هزار نفرجمعیت درغرب کشور واقع شده و یکی از شهرهای کوهپایه کبیرکوه از سلسله جبال زاگرس است.

    دره شهر دارای آثار باستانی مثل آتشکده دره شهر، پل گاومیشان، شکارگاه بهرام چوبین، شهرباستانی مهرگانکده(مهرجانقذق)، دربند و تنگ کافرای بدره و...است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو