فونیکسریمکسبهتام

افزایش یک درصدی ترانزیت در بهار ۹۴

عصر خودرو: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری گفت: در بهار امسال بیش از ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش یک درصدی ترانزیت در بهار ۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: در بهار سال جاری از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک میلیون و 738 هزار  تن را مواد نفتی و یک میلیون و 635 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده است.

    وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویزخان در استان کرمانشاه با 916 هزار تن معادل27 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندر عباس با  6 / 20 درصد، باشماق با 3 / 17 درصد و بازرگان با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

    به گفته وی، در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با یک میلیون و 373 هزار تن معادل  41 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 12 درصد، بازرگان با 4 / 6 درصد، لطف‌آباد با  4 / 6  درصد و سرخس با  3 / 5 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

    عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 150 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 91 هزار دستگاه معادل 61 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط