فونیکسریمکسبهتام

مرگ ۹۲نفر در تصادفات

جاده منتهی به غار علیصدر نیازمند خط کشی است

عصر خودرو : جانشین رئیس پلیس راه همدان با اشاره به درجه دو بودن برخی از جاده ها، گفت: جاده پرتردد و گردشگری غار علیصدر از جمله این جاده های درجه دو و دوطرفه است که نیاز به خط کشی دارد.

جاده منتهی به غار علیصدر نیازمند خط کشی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی فکری پیش از ظهر شنبه در کارگروه گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه عامل بیش از 50 درصد تصادفات واژگونی خودرو است، اظهار داشت: دو عامل سرعت و خواب آلودگی راننده در ایجاد واژگونی خودرو موثر است.

    وی با بیان اینکه خواب آلودگی و خستگی راننده بیشترین نقش را در بروز تصادفات دارد، افزود: با نصب بنرها در محورهای پرتصادف سعی در افزایش سطح هوشیاری رانندگان شده، کمااینکه این عامل به گونه ای است که به شرایط خود راننده بیش از عوامل محیطی و جاده بستگی دارد.

    جانشین رئیس پلیس راه همدان با اشاره به برخی محورهای مواصلاتی پرتردد، گفت: آزاد راه، جاده های ملایر، اراک و محورهای آوج و قهاوند از محورهای پرتصادف استان است.

    فکری به درجه دو بودن برخی از جاده ها اشاره و عنوان کرد: جاده پرتردد غار علیصدر که از مسیرهای گردشگری همدان محسوب می شود از جمله این جاده های درجه دو و دوطرفه است که نیاز به خط کشی دارد.

    وی در ادامه سخنان خود به آثار و معضلاتی که به دنبال تصادف ایجاد می شود اشاره کرد و گفت: معضلات اقتصادی، اجتماعی و به خطر افتادن سلامت فرد و جامعه از پیامدهای تصادف است که گاهی با وقوع آن نان آور خانواده از بین رفته و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

    جانشین رئیس پلیس راه همدان با اعلام اینکه هفت درصد تولید ناخالصی ملی در تصادفات از بین می رود، ادامه داد: در بسیاری از تصادفات معلولیت و قطع عضو برای افراد ایجاد می شود.

    فکری یادآور شد: با نصب 9 دوربین ثابت کنترل جاده ای در نقاط حادثه خیز از سوی پایانه های حمل و نقل همدان سرعت خودروهای در حال تردد از مسیرهای مواصلاتی استان براحتی کنترل و ثبت می شود.

    وی همچنین با اشاره به آماری از فوت شدگان تصادفات همدان در سه ماهه نخست امسال، گفت: تعداد 92 نفر در مدت زمان یاد شده فوت کردند که نسبت به سال قبل یک نفر افزایش یافته است.

    جانشین رئیس پلیس راه همدان همچنین تعداد مجروحین در این سه ماهه را 453 نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته این آمار 395 نفر بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو