فونیکسریمکسبهتام

وقوع ۳۰ درصد تخلفات رانندگی در پایتخت

عصر خودرو : استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، یکی از مهم‌ترین تخلفات ترافیکی در پایتخت است. در واقع توجه نکردن به جلو که یکی از شیوه‌های آن، استفاده از تلفن همراه است، در صدر تخلفات ترافیکی تهران قرار دارد.

وقوع ۳۰ درصد تخلفات رانندگی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بی‌توجهی به جلو و تمرکز نداشتن شامل مصداق‌های دیگری مانند خوردن و آشامیدن پشت فرمان، توجه به مناظر اطراف و... است. رعایت نکردن حق تقدم در تقاطع‌ها و میدان‌ها، حرکت نکردن بین خطوط و تغییر ناگهانی مسیر، از دیگر تخلفات است که در پایتخت زیاد اتفاق می‌افتد.


    درحال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار خودرو و 3 میلیون موتورسیکلت در پایتخت وجود دارد که با این وسایل نقلیه، روزانه بیش از 18 میلیون نفر در تهران جابه‌جا می‌شوند. در مجموع حدود 30 درصد جرایم رانندگی کل کشور در تهران اتفاق می‌افتد و بر اساس آمار موجود تا پایان سال 93، روزانه بیش از 23 هزار برگه جریمه به‌وسیله دوربین‌های ثبت تخلفات و ماموران این مجموعه در تهران صادر می‌شود. درآمد ناشی از این جرایم صرف ایجاد زیرساخت‌ها، بهبود وضعیت راه‌ها و معابر، نصب علائم و تابلوها و تامین تجهیزات می‌شود.


    در سال‌های اخیر نظارت مطلوب‌تری بر رفتارهای ترافیکی رانندگان شده است، به طوری‌که برخی رفتارها مانند استفاده از کمربند ایمنی در خودرو یا استفاده از کلاه ایمنی در موتورسیکلت در مردم نهادینه شده و همین رفتارها نقش بسزایی در کاهش تلفات در تصادفات داشته است. یکی از مشکلات ترافیکی پایتخت، قانونمند نبودن موتورسواران و عابران پیاده است. این 2 گروه در مقایسه با رانندگان، تمایل کمتری به رعایت قانون نشان می‌دهند.

    در این زمینه پلیس همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هم از طریق اقدامات ایجابی و هم سلبی، رفتارهای ترافیکی موتورسواران و عابران پیاده را اصلاح و به وضعیت ایده‌آل نزدیک کند. برای فرهنگ‌سازی مطلوب درباره جرایم رانندگی، باید در کنار نظارت و کنترل، مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی را نیز درنظر گرفت. در واقع فرهنگ‌سازی ترافیکی باید تلفیقی از اقدامات ایجابی و سلبی، یعنی اقدامات تبلیغاتی و آموزشی در کنار اعمال مقررات و جریمه متخلفان باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو