فونیکسریمکسبهتام

سهام بانکی و خودرویی بخریم یا نخریم؟

عصر خودرو : کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در این روزهای هیجانی بازار سرمایه،‌ بهترین نوع خرید سهام، خریدی است که بر مبنای تحلیل شرکت‌ها و به دور از هیجان باشد.

سهام بانکی و خودرویی بخریم یا نخریم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، خوش‌بینی حاصل از توافق احتمالی، حدود سه هفته است که بازار سرمایه را درگیر کرده‌است و شاخص بورس اوراق بهادار هر روز رشد هیجانی بالایی داشته که امروز این رشد به اوج خود رسید و با رشد حدود 1500 واحد ساعتی قبل از پایان معاملات امروز توانست مقاومت کانال 69 هزار واحدی را بشکند.

    در این تب و تاب بازار، افراد زیادی که قبلا در این بازار بوده‌اند و بعضا ضررهای زیادی هم متحمل شده‌اند، دوباره وارد گود معاملات شدند. همچنین افرادی که در بازارهای دیگر مثل بازار ارز و طلا یا در بانک ها سرمایه گذاری کرده‌بودند، به دلیل کم شدن سود این بازار‌ها، به سمت بازار سرمایه آمده‌اند.

    قنبرعباسی، مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه درخصوص مناسب بودن یا نبودن این روز‌ها برای خرید سهام در بورس اوراق بهادار گفت: اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود رشد بازار ادامه خواهد‌داشت. اما سهامداران نباید درگیر هیجان بازار شوند و بهتر است به دنبال سهم‌هایی باشند که p/e پایین دارند و یا به سودهایی که اعلام کرده‌اند، رسیده‌اند. باید توجه کرد که پس از توافق،‌ 60 روز هم برای بررسی کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی، ‌زمان لازم است، به همین علت اصلی‌ترین شرط خرید، دوری از هیجان است.

    عباسی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افرادی که امروز می‌خواهند در بازار خرید کنند، به سراغ سهم‌هایی بروند که سود واقعی دارند. به طور مثال می‌توان به سهامی مثل «زاگرس» یا «بانک ملت» اشاره کرد که سودهای اعلام شده واقعی دارند. اکنون اکثر بازار بر موج خرید بانکی و خودرویی سوار هستند، اما باید توجه‌کرد که خرید برای نوسان‌گیری در اکثر سهم‌های گروه خودرویی و بانکی امکان پذیر نیست. بلکه برای سرمایه گذاری بلند مدت حدود یک سال مناسب‌است.

    در همین رابطه بهزاد صمدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون قیمت سهام در بازار به حدی رسیده‌است که خرید فقط به قصد نوسان گیری 5 تا 10 درصدی مناسب است و بهتر است خریداران برای کسب سودی که در اثر هیجان توافق به وجود می آید، به خرید و فروش بپردازند.

    او افزود: در حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق سهم‌ها در نقطه مقاومت تایم فریم روزانه هستند و به قیمت هدف خود نزدیک شدند، اما در تایم فریم هفتگی هنوز برای رشد قیمت جا دارند. زیرا هنوز الگوهای تکنیکال آن‌ها تکمیل نشده و برای رشد توافق هنوز جا دارند.

    این فعال بازار معتقد است: البته اکنون برای خرید بهتر است مقاومت سهام،‌ مورد نظر قرار بگیرد. همچین امکان دارد پس از توافق احتمالی، ‌بازار حدود 10 درصد عرضه گسترده داشته باشد و حقوقی‌های بازار نیز دستور فروش را در برنامه داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط