فونیکسریمکسبهتام

مشاور انجمن خودروسازان ایران:

صنعت خودرو به ۱۵ درصد افزایش قیمت نیاز داد

عصر خودرو : مشاور انجمن خودروسازان ایران، چشم انداز صنعت خودروی کشور در دوران پس از تحریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاری مشترک با شرکای خارجی باید در اولویت برنامه های خودروسازان داخلی قرار گیرد.

صنعت خودرو به ۱۵ درصد افزایش قیمت نیاز داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سیبنا، مشاور انجمن خودروسازان ایران، چشم انداز صنعت خودرو کشور در دوران پس از تحریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاری مشترک با شرکای خارجی باید در اولویت برنامه های خودروسازان داخلی قرار گیرد.

    به گزارش ایرنا داود میرخانی رشتی با بیان اینکه با رفع تحریم ها به طور قطع محدودیت ها برای خودروسازان داخلی در همکاری های خارجی برطرف خواهد شد، اظهار داشت: امکان مذاکره با خودروسازان معتبر جهانی، فراهم شدن نقل و انتقالات پولی و مالی و همچنین دریافت قطعات اصلی برای تولید خودرو از جمله آثار مثبت رفع تحریم ها برای خودروسازان داخلی است.

    وی سپس تصریح کرد: باید بستر به گونه ای فراهم شود تا سرمایه گذاران خارجی ترغیب به سرمایه گذاری مشترک در ایران شوند.

    میرخانی با تاکید بر اینکه خودروسازان خارجی نباید تنها محصولات خود را به ایران ارایه کنند، گفت: در دولت های نهم و دهم همه امکانات موجود برای سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو تخریب شد بنابراین باید امکانات را مجددا برای سرمایه گذاری خودروسازان خارجی در کشور فراهم کرد.

    وی افزود: البته خودروسازان خارجی بعید است به این زودی روند سرمایه گذاری در کشور را آغاز کنند چرا که باید در ابتدا اطمینان آنان از ثبات و آرامش در بازار جلب شود.

    مشاور انجمن خودروسازان ایران در خصوص انتظار کاهش قیمت در دوران پس از تحریم نیز گفت: به هیچ عنوان نباید انتظار کاهش قیمت ها را با رفع تحریم ها داشته باشیم. در سال جاری قیمت مواد اولیه افزایش یافته و نرخ ارز برای قطعه سازان از ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر یافته ضمن اینکه دستمزدها نیز حدود 22 درصد افزایش پیدا کرده است لذا با این موارد چگونه باید انتظار داشت که تنها با رفع تحریم ها قیمت خودرو کاهش یابد.

    میرخانی با بیان اینکه در حال حاضر بخش خودروی کشور به حداقل 15 درصد افزایش قیمت نیاز دارد، اظهار داشت: شورای رقابت متاسفانه بنابه دلایلی جسارت افزایش قیمت خودروها را ندارد و این سبب شده قطعه سازان و خودروسازان لطمه ببینند.

    وی در خصوص وضعیت خودروسازان چینی در دوران پس از تحریم نیز گفت: خودروسازان چینی متاسفانه تاکنون در بخش سرمایه گذاری فعالیتی نداشتند اما پس از تحریم ها این خودروسازان نیز باید همانند سایر خودروسازان جهان برای حضور در بازار خودروی ایران به رقابت بپردازند.

    میرخانی ادامه داد: در دوران پس از تحریم شاهد بازار رقابتی در حوزه خودرو خواهیم بود که در این بازار رقابت حرف نخست را خواهد زد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو