فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل استان تهران خبر داد

‌نصب دوربین‌های جدید کنترل سرعت در جاده‌های استان تهران از شهریورماه امسال

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران گفت: امسال سازمان راهداری در قالب قراردادی مشخص، به صورت متمرکز در سراسر جاده‌های اصلی کشور، دوربین‌های کنترل سرعت را نصب می‌کند که در استان تهران ‌از شهریور‌ماه این پروژه آغاز می‌شود.

‌نصب دوربین‌های جدید کنترل سرعت در جاده‌های استان تهران از شهریورماه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، اولین جلسه فصلی مشترک تشکل‌های صنفی و قرارگاه‌های پلیس راه استان تهران در سال جاری با هدف تعامل و همکاری مضاعف در‌ افزایش ایمنی حمل و نقل در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران برگزار شد.

    در این مراسم مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران از همکاری‌ تشکل‌های صنفی تقدیر کرد و گفت‌:‌ باید مصوبات جلسات  قبلی ‌پیگیری‌ شده و اقدامات انجام شده گزارش شود‌.

    حمیدرضا شهرکی ثانوی بیان کرد: اهم مصوبات نشست قبلی در سال گذشته، مواردی نظیر تدوین آیین‌نامه و ضوابط پیشنهادی حمل بسته‌های کوچک توسط ناوگان عمومی بین شهری مسافربری، افزایش گشت‌های کنترل و نظارت بر ناوگان باری برای برخورد با حمل بارهای بدون بارنامه‌، چاپ کتابچه قوانین و دستورالعمل‌های حمل و نقل و برگزاری دوره آموزشی و همچنین بررسی وضعیت مدیران فنی پایانه‌های مسافربری استان و تشکیل کارگروه در پایانه مسافربری شرق است.

    شهرکی ثانوی افزود: طبق آیین‌نامه‌ شرکت‌های مسافری‌ از طریق مدیران فنی واجد شرایط، موظف به کنترل ناوگان هستند و شرکت در مقابل صدور صورت‌وضعیت و بارنامه، مسئول است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران ‌به نصب دوربین در اغلب محورهای مواصلاتی استان تهران اشاره کرد و افزود: امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت متمرکز در قالب یک قرارداد در سراسر شریان‌های حیاتی کشور، دوربین‌های کنترل سرعت را نصب می‌کند که استان تهران در این طرح به صورت ویژه دیده شده است و ‌از شهریور‌ماه کار آغاز می‌شود.

    وی در پایان سخنان خود از اعضای جلسه خواست با توجه به درپیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و سفرهای تابستانی، گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کنند.

    ‌در ادامه این جلسه‌ رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور خواستار متمرکز کردن نظارت مدیران فنی شرکت‌ها در پایانه‌ های مسافربری شد.

    احمدرضا عامری اظهار داشت: درحال حاضر هر یک از شرکت‌های مسافربری باید به صورت جداگانه مدیر فنی داشته، اتوبوس‌های مربوط به شرکت خود را کنترل کرده  و فرم بازدید معاینه فنی را مهر کنند اما این امر مشکلاتی را برای شرکت‌ها بوجود آورده است.

    وی بر متمرکز شدن بازدید فنی از ناوگان در ترمینال‌های مسافربری توسط شرکت‌ها و افراد واجد شرایط تأکید کرد تا بدین ترتیب کنترل فنی توسط آنها انجام گیرد‌.

    عامری همچنین از مشکلات رانندگان در خصوص تعویض پلاک اشاره کرد و گفت‌: کارت هوشمند با شماره پلاک است و موقع خرید و فروش ناوگان، پلاک جدید صادر می‌شود که شماره آن در سیستم کارت هوشمند موجود نیست و برای دریافت کارت هوشمند با پلاک جدید، نیاز به زمان دارد که در این ایام ناوگان نمی‌تواند کارکرد داشته باشد بنابراین با توجه به هزینه سنگین و پرداخت اقساط ناوگان، این امر مشکلاتی را برای صاحبان ناوگان به وجود آورده است‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو