فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل تاکید کرد:

سال ۱۳۹۴ سال خروج کامل از رکود برای شرکت ایران خودرو دیزل خواهد بود

عصر خودرو : مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت ایران‌خودرو دیزل روز یکشنبه ۲۱ تیرماه با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد، حسابرس قانونی و بیش از ۷۵ درصد سهامداران این شرکت در محل سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار گردید.

سال ۱۳۹۴ سال خروج کامل از رکود برای شرکت ایران خودرو دیزل خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰
  • مجامع عمومي عادي ساليانه و فوق‌العاده شركت ایران‌خودرو ديزل
  • سال 1394 سال خروج کامل از رکود برای شرکت ایران خودرو دیزل خواهد بود
  • مجامع عمومي عادي ساليانه و فوق‌العاده شركت ایران‌خودرو ديزل
  • مجامع عمومي عادي ساليانه و فوق‌العاده شركت ایران‌خودرو ديزل
  • مجامع عمومي عادي ساليانه و فوق‌العاده شركت ایران‌خودرو ديزل

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهندس غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل نخستین سخنران مجمع عادی سالیانه شرکت بودند که به بررسی اوضاع فعلی شرکت و برنامه‌های پیش‌روی آن پرداختند.
ایشان در ابتدای سخنان خود ضمن خوشامدگویی به حاضرین و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان یادآور شدند شرکت ایران‌خودرو دیزل با ظرفیت تولیدی بالغ ‌بر 35 هزار دستگاه خودرو سنگین در انواع مختلف کامیون و خودروهای مسافری همچون اتوبوس و مینی‌بوس و ون، به‌تنهایی می‌تواند نیاز کل کشور را در خصوص خودروهای سنگین تأمین کند.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی شرکت در سال جاری افزودند: تنوع زیاد محصولات از اهداف شرکت بوده و این تنوع در حال شکل‌گیری مجدد و حرکتی تازه‌ است.
وی با اشاره به اینکه در دو سه سال گذشته به خاطر تحریم‌هایی که به کشور اعمال شد کارخانه‌های خودروسازی و همین‌طور ایران‌خودرو دیزل دچار مشکلاتی در روابط خود با شرکت‌های خارجی طرف قرارداد شدند، تاکید کرد: این مشکلات ایران خودرو دیزل را به طراحی محصولات در داخل شرکت و استفاده از توان مهندسی موجود سوق داد و تلاش بزرگی را از آغاز این کار به ثبت رساند که در سال 93 با تولید مینی‌بوس آرین و راه‌اندازی خط تولید آن به بار نشست و با تولید دیگر محصولاتی همچون کامیونت آرنا و اتوبوس‌های 12 و  18 متری تکمیل خواهد شد.
مهندس رزازی افزود: زنجیره محصولات شرکت ایران‌خودرو دیزل همچون سابق کامل خواهد بود و همه محصولات بنا بر نیاز بازار در دسترس متقاضیان و مشتریان محترم قرار می‌گیرد. شرکت در هر سرفصل تنوعی را درزمینهٔ تولید خواهد داشت و محصولات جدیدی را که در حال طراحی است به‌تدریج وارد بازار خواهد کرد.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با تاکید بر افزایش تولیدات با برند ایران‌خودرو دیزل برای ایمن ماندن از مسائل سیاسی همچون تحریم، تاکید کرد که درعین‌حال به دنبال بهبود فضای بین‌المللی و شرایطی که در حال شکل‌گیری است، همگام با تولید محصولات با برند ایران خودرو دیزل، زمینه‌سازی برای همکاری با همکاران سنتی خود مانند شرکت دایملر و هیوندای را نیز پیگیری کرده‌ایم و در این خصوص ارتباط با شرکت دایملر از یک سال پیش آغاز شده و محصول اکسور هم‌اکنون در ردیف تولیدات شرکت  قرار دارد و در عین حال برای آغاز مجدد همکاری با شرکت هیوندای مقدمات کار فراهم‌ شده است.
مهندس رزازی در خصوص همکاری شرکت با شرکای چینی افزود: با همکاران چینی خود نیز رابطه گسترده‌ای را داریم که در سال گذشته و سال جاری بیشترین همکاری با شرکت فوتون و در زمینهٔ کامیون کشنده، پیکاپ، ون و محصولات دیگر صورت گرفته که همگی محصولات آماده تحویل بوده و یا وارد بازار شده‌اند. در خصوص تولید محصول اتوبوس نیز با شرکت یوتونگ چین همکاری‌هایی داشتیم که  امسال در کنار دیگر تولیدات، این محصول نیز به بازار عرضه خواهد شد و با دو شرکت چینی دیگر هم در حال باز تعریف همکاری و تعامل هستیم.
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل خاطرنشان ساخت: شرکت ایران‌خودرو دیزل با وجود تحریم‌ها و سایر مشکلات اقتصادی و شرایط محیطی در تولید کل خودروهای تجاری در کشور در سال گذشته به رقمی در حدود 22 هزار دستگاه رسید که شرکت ایران خودرو دیزل از نظر تولید سهم 15 درصدی و از بابت ارزش تولید، سهم 18 درصدی را به خود اختصاص داد.
مهندس رزازی در ادامه با اشاره به بازار صادراتی این شرکت اضافه کرد: در زمینهٔ صادرات در سال گذشته، شرکت توانست صادرات خود را به ساحل‌عاج آغاز نماید و فروش کامیونت و یک نوع کشنده را نیز به این کشور آغاز کردیم. فعال نمود‌ن دوباره نماینده بازاریابی شرکت در کشور امارات و استقرار نمایندگی در کشور عراق از دیگر اهدافی است که امید می‌رود بازار خوبی را برای شرکت به ارمغان بیاورد. در همین راستا، درزمینهٔ مینی‌بوس و کامیونت و کامیون در کشور عمان نیز نماینده محلی را مستقر کردیم که با این روند پیش‌بینی 3 تا 4 برابری صادرات نسبت به  پارسال را خواهیم داشت. در حال حاضر نیز قرارداد صادرات 200 دستگاه کامیونت آرنا به کشور سوریه در دست اقدام است.
مهندس رزازی همچنین با اشاره به افزایش کیفیت محصولات شرکت به کاهش نمرات منفی محصولاتی همچون کامیون واگن‌هود و صدرنشینی کامیون کشنده اکسور و پیکاپ شرکت ایران خودرو دیزل در جدول کیفی محصولات اشاره کرده و در زمینه خدمات پس از فروش نیز خاطرنشان ساخت: شرکت گواه در سه سال گذشته موفق شد رتبه کیفی خود را از رتبه 5 به 2 ارتقا بدهد و امید می‌رود بنا بر کارهای انجام‌شده، شرایط خدمات بعد از فروش را نسبت به سال گذشته باز هم بهبود بخشیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به برنامه تولید شرکت در سال 1394 اعلام کرد: در سال 93 توانستیم به تولیدی در حدود 3333 دستگاه انواع خودرو تجاری برسیم که نسبت به سال 92 به رشد 31 درصد رسیدیم اما ظرفیت شرکت بسیار بالاتر از این مقدار است و پیش‌بینی لازم برای تولید 6060 دستگاه تولید در سال 1394 انجام شده که در صورت محقق شدن، شاهد جهش خوبی در این زمینه خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به محصولات جدید عرضه شده در سال 1394 افزود: در سال 93 سه محصول جدید وارد بازار گردید و آغاز تولید کشنده فوتون را در برنامه قرار دادیم که در همین راستا مجوزهای شماره‌گذاری آن نیز دریافت شد. در سال جاری نیز شاهد آغاز تولید مینی‌بوس آرین و شماره‌گذاری و تحویل آن به مشتریان بودیم که این محصول با سهم بالای 75 درصد ساخت داخل در شرکت ایران خودرو دیزل تولید می‌شود. در همین راستا، ون بنزینی هم به‌زودی در مرحله تولید قرار خواهد گرفت و واحد تحقیق و توسعه تولید ون پایه گازسوز را در دستور کار خود قرار داده و با توجه به تقاضا، پیش‌بینی می‌شود تولید این خودرو بیش از چندین هزار دستگاه در برنامه شرکت گنجانده شود. در خصوص تولید کاربری محصولات نیز ما شاهد تحویل خودرو پیکاپ با کاربری پولرسان به یکی از بانک‌ها بودیم که با توجه به استقابل صورت گرفته در حال مذاکره برای افزایش همکاری با سایر موسسات مالی در این خصوص هستیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در واحد فروش شامل انعقاد قرارداد تامین 285 دستگاه اتوبوس 12 متری شهرداری شیراز، تامین 100 دستگاه اتوبوس برای شهرداری مشهد و قرارداد تامین 800 دستگاه آمبولانس وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم پویایی هرچه بیشتر در شرکت، خاطرنشان ساخت که شرکت در زمینه وصول مطالبات معوقه خود تلاش بسیاری انجام داده که منجر به وصول 32 میلیارد تومان به عنوان بخشی از مطالبات و جرائم دیرکرد آنها شده و برنامه‌ریزی لازم برای وصول 54 میلیارد تومان دیگردر سال 1394 انجام شده است.
ایشان در آخر با آرزوی تحقق برنامه‌های شرکت و تولید دو برابری نسبت به سال گذشته، سال 94 را با توجه به تدابیر دولت محترم تدبیر و امید، سال خروج کامل از رکود دانستند و رسیدن به شرایط مطلوب شرکت را به یاری خداوند پیش‌بینی کردند.
گفتنی است در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 1393 شرکت مورد تصویب قرار گرفت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس اصلی و علی البدل شرکت برای سال مالی 94 انتخاب گردید و در مجمع فوق‌العاده اصلاح موضوع فعالیت شرکت در ماده 2 اساسنامه مورد تصویب مجمع قرار گرفت

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو