فونیکسریمکسبهتام

جهانگیری اعلام کرد؛

حذف نقاط پرحادثه‌ جاده‌ها از اولویت‌های دولت

عصر خودرو : معاون اول رئیس جمهور ایمنی راه‌های کشور را یکی از مسائل پراهمیت در کاهش تلفات عنوان کرد و گفت: میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی در ایران در مقایسه با سایر کشورها همواره یک نگرانی محسوب شده است.

حذف نقاط پرحادثه‌ جاده‌ها از اولویت‌های دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه کمیسیون ایمنی راههای کشور، حل مسائل و مشکلات راه ‌های کشور و به تبع آن کاهش تلفات جاده‌ای را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و افزود: دولت برنامه های متعددی در این زمینه دارد که توسعه حمل ونقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها مطرح است و در برنامه ششم توسعه نیز دولت توسعه حمل و نقل ریلی را جزو اولویت های خود قرار داده است.

    جهانگیری با بیان اینکه ارتباط میان شهرهای اطراف کلان شهرها و به خصوص تهران باید از طریق خطوط ریلی انجام شود، اظهارداشت: میزان فعلی ترددها از طریق جاده مناسب نیست و لازم است با توسعه خطوط ریلی، از میزان حوادث و مصرف زیاد سوخت جلوگیری شود.

    معاون اول رئیس جمهور همچنین ناوگان فرسوده حمل و نقل را از عوامل تلفات جاده‌ای و مصرف بیش از حد انرژی دانست و گفت: خروج ناوگان فرسوده از اولویت‌های دولت است و برنامه‌ها و مصوباتی نیز در این زمینه تدوین شده که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

    وی با اشاره به سه عامل مهم جاده، خودرو و راننده در میزان حوادث و تلفات بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی، پلیس و سایر نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه خوبی را برای کاهش تلفات جاده‌ای تدوین کرده‌اند و دولت نیز در حد توان در این زمینه کمک خواهد کرد و در صورت رفع محدودیت‌های بودجه، رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها نیز از اولویت های دولت خواهد بود.

    جهانگیری همچنین با تاکید بر ضرورت بهبود کیفیت خودروها و نزدیک شدن آن به استانداردهای جهانی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خوبی برای ارتقای کیفیت وسایل نقلیه دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سایر نهادها نظیر تقویت اورژانس و راه اندازی سامانه‌های هوشمند، امیدوارم شاهد استمرار روند بهبود شاخص‌ها در ایمنی راه‌های کشور باشیم.

    معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارشات ارائه شده مبنی بر کاهش تلفات و بهبود شاخص‌ها طی سال‌های اخیر، از همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در این زمینه قدردانی کرد و گفت: این موفقیت و دستاوردها نتیجه تلاش همه تلاشگران و فعالان این حوزه است.

    در این جلسه وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از تاریخچه تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، عملکرد، ساختار و کارگروه‌های تخصصی زیرمجموعه این کمیسیون ارائه کرد و با بیان اینکه طی دو سال اخیر در دولت تدبیر وامید گام‌های موثری برای ایمنی راه‌های کشور و بهبود شاخص ها برداشته شده، اهم مصوبات و اقدامات طی دو سال گذشته را مطرح کرد.

    آخوندی همچنین با اشاره به مهمترین اقدامات راهبردی نیازمند حمایت دولت برای ایمنی راه‌های کشور، طرح‌های نیازمند پشتیبانی دولت در این زمینه نظیر اجرای طرح اورژانس ملی، طرح توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و تصویب و پشتیبانی از برنامه اجرایی ارتقای ایمنی را تشریح کرد.

    در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان ملی استاندارد، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سایر دستگاههای مرتبط نیز حضور داشتند، سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی با قدردانی از اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای ارتقاء ایمنی راه‌های کشور و کاهش تلفات جاده‌ای، به طرح برخی پیشنهادات برای کمک به ایمنی راه‌های کشور و کاهش تلفات اشاره کرد و آموزش همگانی برای تغییر رفتار رانندگی، افزایش بازدارندگی از تخلفات، افزایش کنترل از طریق دوربین‌های هوشمند و نظارت یکپارچه بر معاینه فنی را از جمله عوامل موثر در تحقق اهداف ایمنی راه‌های کشور برشمرد.

    در ادامه این نشست نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در دو سال اخیر ارائه کرد که عبارتند از: تصویب و آغاز مطالعات برنامه اجرایی سند راهبرد ملی ایمنی راه های کشور، راه اندازی سامانه جامع ثبت سوانح حمل و نقل، تشکیل مرکز اورژانس ملی، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی وضعیت ترافیک شبکه راه‌ها، پیگیری تعدیل و متناسب سازی جرایم تخلفات راهنمایی و رانندگی و طرح توسعه سیستم‌های هوشمند حمل ونقل ـ دوربین های نظارت تصویری و کنترل سرعت.

    در این گزارش همچنین آماری از تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی طی سال‌های 80 تا 93، شاخص‌های ایمنی در چند کشور و مقایسه آن با ایران، روند رشد تعداد وسایل نقلیه در ایران از سال 83 تا 93 ارائه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو