فونیکسریمکسبهتام

مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه و راهور در لرستان آغاز شد

عصر خودرو : مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه و راهور لرستان با حضور دستگاههای مرتبط آغاز شد.

مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه و راهور در لرستان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه و راهور با حضور مسئولان و کارکنان اداره حمل و نقل و پایانه ها، شورای ترافیک استانداری، راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس، شهرداری، امداد خودرو ، پلیس راه و راهور آغاز شد.

    سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس راه استان لرستان پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه آغاز این طرح گفت:  مرحله دوم طرح تابستانی از تاریخ 25 تیرماه تا چهارم مهرماه در سطح محورهای مواصلاتی استان با همکاری مجریان طرح آغار شده است.

    فعالیت 70 تیم به صورت محسوس و نامحسوس

    وی افزود: تعداد 30 دستگاه خودرو از فرمانداران شهرستان های تابعه در مدت اجرای طرح با این یگان همکاری و روزانه بالغ بر 70 تیم به صورت محسوس و نامحسوس کنترل محورهای مواصلاتی استان را برعهده داشته و با قاطعیت با تخلفات رانندگی برخورد خواهند کرد.

    رئیس پلیس راه استان اظهار داشت: تعداد 102 دستگاه دوربین کنترل سرعت اعم از ثابت و سیار نیز در زمینه مدیریت سرعت در سطح راه های استان فعال است چرا که مهمترین علت شکل گیری تصادفات در استان عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه است.

    وی خاطر نشان کرد: در طول اجرای طرح هر هفته با حضور در جاده های مواصلاتی با همکاری مدیران راه و حمل ونقل و پایانه ها ضمن شناسائی محورهای حادثه خیز در خصوص رفع نقص جاده ای نیز به منظور کاهش تصادفات اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

    سرهنگ چغلوند به رانندگان توصیه کرد: با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب حرکت کنند، در زمان رانندگی هرگز از تلفن همراه استفاده نکنند و ضمن بستن کمر بند ایمنی سرنشینان خود را نیز ملزم به استفاده از کمربند کنند.

    تشدید برخورد با متخلفین

    رئیس پلیس راهور لرستان نیز در حاشیه اجرای این طرح گفت: طرح تابستانی امسال با سنوات گذشته تفاوت دارد، زیرا با پایان یافتن ماه مبارک رمضان بلافاصله سفرهای تعطیلات ایام عید سعید فطر و در ادامه آن سفرهای تابستانی شروع و ادامه خواهد داشت، بنابراین پیش بینی این است که حجم مسافرت ها در شروع طرح افزایش چشم گیری داشته باشد.

    سرهنگ منوچهر مرادی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان با برنامه ریزی و ایجاد تمهیدات ویژه ترافیکی با بهره گیری از حداکثر توان عملیاتی، امکانات و تجهیزات سازمانی برای کنترل و نظارت بر امور ترافیکی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات رانندگی در این مدت برای همه معابر درون و برون شهری با تمرکز و اولویت بر محورهای پر تردد و شهرهای مسافر پذیر، پرجمعیت، مراکز خرید، سیاحتی و زیارتی و شهرهایی که در تردد مسافرین قرار دارد اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

    وی تصریح کرد: در اجرای این طرح تشدید برخورد قاطع با متخلفین و همچنین برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، آلودگی صوتی، تخلفات حادثه ساز مانند، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، تجاوز به چپ، صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی، عبور از محل  ممنوع، نقص سیستم روشنایی و ... مد نظر است.

    سرهنگ مرادی گفت: گواهینامه رانندگان متخلفی که نمره منفی آنها برابر قانون به حد نصاب رسیده باشد ضبط می شود و این افراد مجاز به رانندگی نیستند.

    وی یادآور شد: در طرح تابستانی از رانندگان وسایل نقلیه به خصوص ناوگان عمومی، حمل بار و مسافر آزمایش تست سلامت انجام می گیرد و چنانچه نتیجه تست مثبت باشد علاوه بر مبلغ 200 هزار تومان جریمه و معرفی به مراجع قضایی، گواهینامه رانندگی آن به مدت شش ماه توقیف می شود.

    سرهنگ مرادی در پایان ضمن آرزوی سفری ایمن و بدون حادثه برای مسافران، به رانندگان توصیه کرد: قبل از شروع سفر ضمن بازدید از خودرو و اطمینان از آماده به کار بودن آن، تجهیزات و لوازم مورد نیاز سفر را نیز به همراه داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو