فونیکسریمکسبهتام

کارشناسان در حال احراز ایمنی مسیر

قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال به تعطیلات عید فطر نرسید

عصر خودرو : در حالی که مقرر شده بود قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال از مرزن‌آباد تا چالوس امروز و با آغاز تعطیلات عید فطر بازگشایی شود، ظاهراً کارشناسان ایمنی راه‌‌ها به جمع‌بندی نهایی برای باز کردن این ازادراه نرسیده‌آند.

قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال به تعطیلات عید فطر نرسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مقرر بود قطعه چهارم آزاد‌راه تهران-شمال از مرزن‌آباد تا چالوس برای تعطیلات عید سعید فطر از امروز بازگشایی شود.

    ‌این قطعه از آزادراه در اواخر دولت قبلی ‌بهره‌برداری زودهنگام شد و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای این آزادراه شد، بنابراین دولت یازدهم تصمیم گرفت نواقص این آزادراه را تکمیل کرده و سپس زیر بار ترافیک برود.

    با شروع سفر در تعطیلات عید سعید فطر ‌پیش‌بینی می‌شود ترافیک جاده‌های منتهی به شمال کشور به‌ خصوص محور کندوان افزایش یابد که البته در این راستا محور کندوان در کنار دیگر محور‌های منتهی به شمال کشور نظیر هراز و فیروزکوه، ‌در روزهای ابتدایی تعطیلات به سمت شمال و در روزهای پایانی تعطیلات به سمت تهران یک‌طرفه می شود.

    در حال حاضر عملیات تکمیل قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال مراحل پایانی خود را می‌گذراند، به دلیل پایان نیافتن عملیات اجرایی این آزادراه و تکمیل نشدن آن برای عید سعید فطر،  مقرر شده بود در راستای کاهش ترافیک محور کندوان و ورودی‌ شهرهای چالوس، نوشهر و تنکابن از سمت کرج،‌ از امروز و در ساعات آغازین تعطیلات عید سعید فطر، ابتدا یک باند آزادراه از مرزن‌آباد به چالوس بازگشایی شود تا در کنار محور قدیم، امکان عبور از این محور فراهم باشد و بدین ترتیب گلوگاهی در ورودی چالوس نداشته باشیم، همچنین با پایان تعطیلات عید سعید فطر، باند مرزن‌آباد به چالوس در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال بسته شده و باند چالوس به مرزن‌آباد بازگشایی می‌شود تا ترافیک محورهای خروجی از شمال کاهش یابد اما این هدف هنوز محقق نشده است.

    ظاهراً کارشناسان ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای به جمع‌بندی نهایی برای باز کردن این قطعه آزادراه تهران-شمال نرسیده‌اند و بدین ترتیب تا حصول اطمینان نهایی از ایمنی سیر در این مسیر، این قطعه آزادراه تهران-شمال امروز و شاید فعلاً بازگشایی نمی‌شود.

    به گزارش فارس قطعه چهار آزاد‌راه تهران - شمال حدفاصل سه راهى دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است. مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود، اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در دولت دهم ابتدا با پیشرفت فیزیکی 97 درصدی به بهره‌برداری رسید و سپس به تدریج در حال تکمیل است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو