فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور خبر داد

اسقاط بیش از ۳۰۰۰ مینی بوس در ۳ ماهه نخست سال

عصر خودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اسقاط ۳ هزار و ۳۲۶ دستگاه مینی بوس فرسوده در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه معادل سازی گواهی‌های اسقاط، سرعت نوسازی این ناوگان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اسقاط بیش از ۳۰۰۰ مینی بوس در ۳ ماهه نخست سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علیرضا فیض بخش افزود: مجموع مینی بوس‌های فرسوده اسقاط شده ظرف 12سال گذشته، نزدیک به 5 هزار دستگاه مینی بوس درون شهری و برونشهری در کشور بود که در حال حاضر با تدابیر دولت و تصویب نامه معادل‌سازی، پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از 6 هزار دستگاه مینی بوس یعنی بیش از مجموع تمامی سال‌های قبل مینی بوس فرسوده از رده خارج شود. درحال حاضر گواهی اسقاط برای هر دستگاه مینی بوس معادل چهار خودرو سواری است.

    وی ادامه داد: گواهی اسقاط هر خودرو سواری حدود سه میلیون و پانصد تومان است. به این ترتیب هر دستگاه مینی بوس معادل حدود 12 تا 14 میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط دارد و طرح معادل سازی گواهی اسقاط کلیه خودروها گام مثبتی در خروج خودرو‌های سنگین خواهد داشت. بر همین اساس و با توجه به اینکه بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران، اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواری است، وارد کنندگان تمایل بیشتری برای اسقاط مینی بوس و اتوبوس‌های فرسوده دارند و با این مصوبه، مالکان مینی بوس‌های فرسوده رأسا اقدام به اسقاط مینی بوس فرسوده خود می کنند.

    وی تاکید کرد: در چنین شرایطی و با معادل سازی، حدود شش میلیون تومان به دارندگان مینی بوس های فرسوده در بحث نوسازی کمک بلاعوض می شود. در این طرح بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده با مراجعه به مرکز اسقاط و توافق با وارد کننده خودرو، مینی بوس فرسوده خود را به قیمت بازار، واگذار نموده و بر خلاف گذشته بدون معطلی مبلغ مربوط به ارزش گواهی اسقاط و ارزش لاشه مینی بوس فرسوده خود را به طور نقد دریافت می‌کنند که به خواست خود می توانند مینی بوس جایگزین را با توجه به وسع مالی خود انتخاب و خریداری کنند.

    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر این که شاید ستاد نباید دخالتی در موضوع نوسازی می کرد، افزود: قبلا برخی کارهای تصدی گری توسط ستاد انجام می شد که اخیرا این امور تصدی گری کنار گذاشته شده است. بر همین اساس به برخی دستگاه ها فشار مضاعف وارد شده و نهایتا باید به وظایف خود در این بحث عمل کنند.درحال حاضر چیزی که باید توسط ستاد پیگیری شود از رده خارج کردن و ساماندهی ناوگان مینی بوس رانی است که امیدواریم روند این کار سرعت بیشتری پیدا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو