فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی حجم ترددها و کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در تعطیلات عید سعید فطر

عصر خودرو: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش ۱۴ درصدی حجم ترددها در سطح کشور در ایام تعطیلات عید سعید فطر و کاهش ۱۱ درصدی تصادفات رانندگی در این تعطیلات نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش ۱۴ درصدی حجم ترددها و کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در تعطیلات عید سعید فطر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری گفت: تعداد ترددها در تعطیلات عید سعید فطر در سال گذشته در سراسر کشور43 میلیون بود که امسال به 49 میلیون تردد رسیده است.

    وی افزود: این در حالی است که در برخی مقاطع تعداد ترددها در برخی محورها از جمله چالوس، هراز، فیروزکوه و رشت دو برابر شده است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: این آمار نشان می دهد که در برخی از محورها در چند روز گذشته ترددها 2.5 برابر شده است.

    سردار مهری خاطرنشان کرد: تعداد تصادفات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز 11 درصد کاهش را نشان می دهد که این امر گویای این مطلب است که مردم نسبت به اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی دقت داشته و فرهنگ ترافیک ارتقا یافته است.

    وی به برنامه های ترافیکی و انتظامی ناجا برای تعطیلات عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از نظر ترافیکی ماموریت خود را به دو قسمت جاده ای و داخل شهرها تقسیم کرد، براین اساس در جاده های کشور به ویژه استان های پرتردد شمال کشور از جمله گیلان ، مازندران و گلستان و همچنین استان های همجوار و جاده های منتهی به شمال کشور محدودیت و ممنویت ترافیکی پیش بینی شد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین اظهار داشت: محدودیت تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محورهای شمالی در ساعاتی خاص ممنوع و تا فردا(دوشنبه) ادامه دارد و برای سفر تعصیلات عید سعید فطر از تهران به سمت استان های شمالی در جاده چالوس در مسیرهای رفت و برگشت تردد یک طرفه است.

    سردار مهری یادآور شد: محورهای شمالی از سمت جاده چالوس و مرزن آباد به سمت کرج و همچنین در محور هراز از محدوده آب اسک تا ساعت سه بامداد فردا یک طرفه خواهند بود.

    وی افزود: امروز در برخی از استان ها که دارای کلانشهر هستند بارهای ورودی به داخل شهرها پر تردد گزارش شده است به عنوان مثال در شهر تهران از محور قزوین و کرج به تهران حجم ترافیکی نیم سنگین بوده و پیش بینی می شود تا آخر شب به حجم ترددها افزوده شود، همچنین در محور قم بار ترافیکی نیم سنگین به ورودی تهران گزارش شده است.

    وی اضافه کرد: در شهرهای مشهد مقدس و اصفهان بار ترافیکی نیم سنگین گزارش شده و در استان های اردبیل، از محور آستارا به اردبیل و استان چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که دارای محورهای کوهستانی است این محورها نیز پرتردد گزارش شده است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین گفت: دو محور شمال به تهران(کرج، چالوس و هراز به سمت تهران) بارترافیکی امروز نسبت به روزهای دیگر بیشتر بوده و سفرهای بازگشت به مبداء از دیروز آغاز شده و امروز شدت گرفته است.

    سردار مهری پیش بینی کرد: این حجم بازگشت از ساعت 18 به بعد به سمت پایتخت افزایش یابد.

    وی به رانندگان خودروها توصیه کرد: مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از سبقت و سرعت بی جا جلوگیری کرده، فاصله طولی را رعایت و از سبقت از شانه خاکی و حرکت مارپیچ خوداری کنند، چرا که پلیس با مشاهده اینگونه رفتارهای پرخطر برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: رانندگان باید برای آسایش جان دیگران صبر و حوصله داشته باشند، چرا که ظرفیت جاده ها نسبت به تقاضای سفر بیشتر است و زمان بسیاری برای رسیدن به مقصد باید صرف کنند.

    سردار مهری با بیان این که برخی قصد دارند آخر وقت امروز به شهرهای مبدا بازگردند، به مسافرانی که می توانند زمان بازگشت خود را به روزهای دوشنبه و سه شنبه موکل کنند، توصیه کرد: زمان بازگشت خود را به روزهای آینده موکول کنند تا در ترافیک سنگین گرفتار و دچار حادثه نشوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو