فونیکسریمکسبهتام

فولکس‌واگن و دایملر در جاده مخصوص

همکاری جدید خودروسازی ایران با آلمان

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران از آخرین وضعیت مذاکره ها با هیات آلمانی برای همکاری با فولکس‌واگن و دایملر دو خودروساز بزرگ این کشور خبر داد.

همکاری جدید خودروسازی ایران با آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، ساسان قربانی با بیان اینکه هیات آلمانی برای همکاری‌های اقتصادی با ایران بسیار مشتاق هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکره‌ها جریان دارد و نمی‌توان نحوه همکاری‌ها را به صورت قطعی اعلام کرد اما تاکنون به همکاری ایران با فولکس‌ واگن و دایملر دو خودروساز بزرگ آلمانی بیشترین احتمال داده شده است.

    او با اشاره به اینکه مذاکره‌ها همچنان با مدیران صنعتی آلمان تمام نشده، اظهار کرد: شرکت‌های داخلی هم برای همکاری و مشارکت با فولکس واگن ابراز تمایل کرده‌اند و این را می‌توان آغازی برای یک همکاری دو طرفه دانست.

    قربانی افزود: گرچه همکاری‌ها قطعی نشده اما آلمانی‌ها بسیار علاقمند هستند در صنعت خودروسازی ایران ورود پیدا کنند که در برابر آن خودروسازان داخلی هم از این تمایل استقبال لازم را کرده‌اند و انتظار می‌رود پس از رفع‌ تحریم‌ها همکاری با آلمانی‌ها به جریان مثبتی هدایت شود و بیشتر از گذشته روابط تجاری‌مان با دنیا برقرار شود.

    دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه به تازگی علاقمندی و تمایل یکسری از شرکت‌های جدید داخلی خودروساز هم اعلام شده، گفت: امیدواریم مذاکره‌ها به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسد و شرکت‌های داخلی هم بتوانند مدیریت شده در این همکاری ورود کنند. اما باید اولویت اصلی برای این همکاری ساخت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در داخل ایران باشد. بهترین شرط همکاری دو طرف باید این دو باشد.

    او افزود: اگر در جریان این همکاری‌ها ساخت و تولید داخلی افزایش یابد، همکاری پایداری با آلمانی‌ها خواهیم داشت و اما اگر هدف این همکاری ساخت در داخل کشور نباشد، این شرکت‌ها ممکن است ایران را در آینده ترک کنند. به همین دلیل قرارداها این بار باید کاملا هوشمندانه باشد.

    این اظهارات در حالی است که اغلب مدیران صنعت خودروسازی کشور هم‌اکنون در حال مذاکره با هیات آلمانی هستند و از آنجایی که دو شرکت فولکس واگن و دایملر برای بازگشت به ایران پس از برداشته‌شدن تحریم‏‌های اقتصادی ابراز تمایل کرده‌اند،همکاری با فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز اروپا جدی‌تر از شرکت‌های خارجی دیگر به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو