فونیکسریمکسبهتام

نعمت‌زاده هم به وین می‌رود

جزئیات مذاکره خودرویی ایران و آلمان

دعوت آلمانی ها از خودروسازان ایرانی برای حضور در نمایشگاه خودرو آلمان

عصر خودرو : معاونت تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران از حضور شرکت‌های مرتبط با صنعت خودرو در نمایشگاه آتی خودرو آلمان خبر داد.

جزئیات مذاکره خودرویی ایران و آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا نجفی‌منش در یک نشست خبری اظهار داشت: پس از توافق هسته‌ای و به منظور افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای دیگر، پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری یک هیأت بزرگ ایرانی به سرپرستی وزیر صنعت و با حضور معاونان وی به وین سفر خواهند کرد.

    وی تصریح کرد: در این سفر، نمایندگان 70 شرکت ایرانی حضور دارند و در واقع یک همایش بین ایران و کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه به زودی یک هیأت تجاری از فرانسه به ایران نیز خواهند آمد، گفت: از ایتالیا، کره و کشورهای دیگر نیز شاهد حضور سرمایه‌گذاران در ایران خواهیم بود.

    نجفی‌منش با بیان اینکه 37 درصد ارزش کل تولیدات کشور به واردات اختصاص دارد، افزود: در جلسه‌ای که روز گذشته با هیأت آلمانی داشتیم، در مورد سرمایه‌گذاری و حضور آنها در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران مذاکره کردیم.
    وی توضیح داد: در این جلسه، آلمانی‌ها علاقمندی خود را به حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان اعلام کردند و عنوان شد که علاقمند به شراکت با طرف ایرانی هستند.

    وی ادامه داد: در این جلسه، وزیر صنعت آب پاکی را بر روی دست آلمانی‌ها ریخت و عنوان کرد که دیگر مانند قبل درهای کشور به روی واردات هر محصولی باز نخواهد بود و اینطور نیست که هر چقدر خودرو بخواهند، به ایران وارد کنند، بلکه باید در اینجا سرمایه‌گذاری کنند و با حداقل ساخت داخل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی آغاز به کار کنند.
    به گفته عضو انجمن قطعه‌سازان، برنامه تولید 3 میلیون دستگاه خودرو تا سال 1404 در ایران پیش‌بینی شده که باید بخشی از آن صادر شود، به همین دلیل، باید به سراغ تولید خودروهای جدید برویم، زیرا خودروهای 20 سال پیش را نمی‌توان صادر کرد.

    وی با اشاره به مذاکره خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی با نمایندگان شرکت‌های فولکس‌واگن و مرسدس بنز آلمان گفت: روز گذشته با حدود 12 شرکت آلمانی مذاکره داشتیم تا با یکدیگر برای تولید مشترک همکاری کنیم.
    نجفی منش بیان اینکه در شهریورماه کارشناسان آلمانی برای پیگیری مذاکرات و همکاری مشترک با خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی به کشورمان خواهند آمد، گفت: صنعت قطعه‌سازی به لحاظ ارزشی باید چهار برابر میزان فعلی، تولید داشته باشد که در این جهت می‌توانیم از شرکای خارجی استفاده کنیم.

    به گفته وی، سال گذشته، ارزش تولید قطعات خودرو در کشور 7 میلیارد دلار بود که این رقم در سال 1404 باید به 31 میلیارد دلار برسد و شرکت‌های اروپایی می‌توانند در این بخش به ما کمک کنند.
    نجفی‌منش با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند پژو و رنو در نقل و انتقال پول با ایران مشکل داشتند، گفت: نمایندگان شرکت‌ پژو گفته‌اند که آمادگی داخلی سازی 80 درصد خودروهای تولیدی در ایران را دارند و انتظار ما در این زمینه آن است که قطعه‌سازان نیز از مرحله ابتدایی طراحی خودرو در مذاکرات حضور داشته باشند.

    * کشش بازار ایران و عرضه خودروهای آلمانی
    در این نشست خبری، رجال عضو انجمن قطعه‌سازان نیز در پاسخ به این سؤال فارس که با توجه به کشش بازار خودروی ایران و سطح درآمد مردم، حضور شرکت‌های آلمانی و عرضه محصولات آنها تا چه حد می‌تواند پاسخگوی نیاز بازار ایران باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم ماشین‌های آلمانی را جایگزین خودروهای چینی کنیم تا از این طریق در قبال پولی که از مردم می‌گیریم، کیفیت مناسبی را ارائه دهیم.

    وی تصریح کرد: شرکت فولکس‌واگن هرگز حاضر به همکاری در تولید خودرو در ایران نبود، ولی در حال حاضر انتقال تکنولوژی و تولید در ایران صحبت می‌کنند که نشانه مثبتی برای صنعت کشور است.

    رجال در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه زیرساخت صنعت خودرو ایران براساس تولید خودروهای فرانسوی شکل گرفته، آیا تغییر این تکنولوژی به راحتی برای تولید خودروهای آلمانی امکان‌پذیر است، گفت: بیشترین ماشین‌آلات قطعه‌سازان کشور، آلمانی هستند و استانداردها در تمام دنیا یکسان است، به همین دلیل، قطعه‌سازان ایرانی، ژاپنی یا اروپایی از یک استاندارد مشخص تبعیت می‌کنند و می‌توانند یک کار را انجام دهند.

    * دعوت آلمانی ها از خودروسازان ایرانی برای حضور در نمایشگاه

    هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌ اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه در جلسه روز گذشته با هیأت المانی، آنها از ما خواستند تا در نمایشگاه خودرو آلمان حضور داشته باشیم، گفت: این نمایشگاه شهریورماه برگزار می‌شود و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌تواند عاملی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی باشد.
    به گفته وی، هدف آلمانی‌ها از حضور در ایران، تنها بازار 80 میلیونی ایران نیست، بلکه به بازار 300 میلیونی منطقه نیز فکر می‌کنند.

    وی تصریح کرد: برای همکاری در زمینه صنایع شیمیایی، پتروشیمی، برق و انرژی، بازیافت و محیط‌ زیست نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با طرف آلمانی همکاری داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو