فونیکسریمکسبهتام

ارمغان خارجی ها برای خودروسازی ایران چیست؟

مذاکره خودروسازان خارجی صاحب برند با خودروسازان داخلی

عصر خودرو : برخی منابع خبری می گویند پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای،خودروسازان صاحب نام فرانسوی مذاکرات خود را دور از چشم رسانه ها با خودروسازان ایرانی شروع کرده و به نتایج مثبتی هم رسیده اند.

مذاکره خودروسازان خارجی صاحب برند با خودروسازان داخلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، پس ازخودروسازان آلمانی،خودروسازان فرانسوی،کره ای و ژاپنی برای مذاکره با خودروسازان ایرانی و ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کردند.

     هیات 60 نفره آلمانی امروز تهران را ترک می کند.گفته می شود که از سفر به ایران راضی بودند و توانسته اند مذاکرات خوبی را برای سرمایه گذاری و تجارت با ایران انجام دهند.

    خبرهای مثبت از این سفر به سرعت به رقبا و همسایه های آلمانی ها رسیده و آنها نیز مترصد سفر به ایران هستند.در راس خواهان سفر به ایران کشورهایی قرار دارند که صنایع خودروسازی آنها نیاز به بازارهای جدید دارد.لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در حاشیه مذاکرات هسته ای در وین گفته بود که به زودی به ایران سفر خواهد کرد.اگر معاون صدراعظم آلمان با هیات 60 نفره تجاری خود به ایران آمد،حالا باید منتظر بود که فابیوس در هیات همراه خود چه ترکیبی قرار دارند.

    اگرچه برخی منابع خبری می گویند پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای،خودروسازان صاحب نام فرانسوی مذاکرات خود را دور از چشم رسانه ها با خودروسازان ایرانی شروع کرده و به نتایج مثبتی هم رسیده اند،اما سفر قریب الوقوع فابیوس به زودی تکلیف تولید خودروهای جدید را در ایران روشن خواهد کرد.چه آنکه دو خودروساز بزرگ ایرانی از گذشته قرابت بیشتری با فرانسوی ها داشته اند.

    نمایندگان دو خودروساز آلمانی فولکس‌واگن و دایملر هم همراه سفر هیات 60 نفره تجاری آلمانی به ریاست معاون صدراعظم آلمان برای مذاکره و زمینه‌سازی برای حضور در ایران بوده اند.درباره جزییات مذاکره آنها هنوز خبری منتشر نشده اما به نظر می رسد با توجه به سابقه حضور خودروسازان آلمانی آنها صنایع خودروسازی در کرمان را مقصد مذاکره و تولید مشترک خود قرار بدهند..

    براساس این گزارش، فولکس‌واگن تجربه حضور و تولید محصولاتش را در ایران دارد به‌گونه‌ای که حدود یک دهه پیش برخی از محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی تولید می‌شد.

    این گزارش می افزاید،خصوصیت کشورهای جنوب شرقی آسیاست که کمتر ریسک می کنند و بیشتر تامل.ژاپن و کره جنوبی  از گذشته در بازار ایران حضور داشته اند.کره جنوبی با کیا دو خودروی پراید و ریو را در ایران تولید مشترک کرد و سپس کل تکنولوژی پراید را به ایران فروخت . ژاپن البته بیشتر خودرو فروخته تا تولید مشترکی را  تجربه کرده باشد.در فصل جدید  همکاری ایران با خودروسازان صاحب برند جهانی، سیاست وزارت صنعت،معدن و تجارت این است که کمتر خودرو به صورت آماده (full CKD) وارد شده و تمرکز بر سرمایه گذاری مشترک صورت بگیرد.حالا این هنر خودروسازان ایرانی است که آیا می توانند پس از لغو تحریم ها این دستور وزارت صنعت،معدن و تجارت را اجرا کنند؟

    اینکه حضور سرمایه گذاران جدید در صنایع خودروسازی یا ورود محصولات جدید خودورسازی چقدر می تواند بازار خودرو ایران را متحول کند،موضوعی است که فعالان بازار خودرو پیش بینی می کنند به دنبال مذاکره برای ورود خودروهای جدید به ایران قیمت خودرو تا پایان سال رو به کاهش بگذارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو