فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها خبر داد

پایان عملیات عمرانی آزادراه چالوس-مرزن‌‌آباد‌ توسط وزارت راه و بازگشایی دائمی مسیر

عصرخودرو: مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: آزادراه چالوس-مرزن‌آباد با تکمیل عملیات عمرانی و رفع مشکلات ناشی از سیلاب اخیر، باز شد؛ عملیات عمرانی این مسیر آزادراهی از نظر وزارت راه و شهرسازی به پایان رسیده و محور تکمیل شده است.

پایان عملیات عمرانی آزادراه چالوس-مرزن‌‌آباد‌ توسط وزارت راه و بازگشایی دائمی مسیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، یاسر خالدی در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، اظهارداشت: پس از شرایط نامساعد جوّی اخیر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی خصوصاً جاده‌های منتهی به شمال کشور،‌ در حال حاضر ترافیک در همه محورهای اصلی کشور روان است.

    وی با بیان اینکه از نظر جوّی بارش شدید و پدیده خاص هواشناسی از سوی سازمان هواشناسی گزارش نشده است، ادامه داد: آزادراه چالوس-مرزن‌آباد با تکمیل عملیات عمرانی و رفع مشکلات ناشی از سیلاب اخیر، باز شد؛ عملیات عمرانی این مسیر آزادراهی از نظر وزارت راه و شهرسازی به پایان رسیده و مسیر تکمیل شده است.

    خالدی اظهار داشت: با توجه به سامانه‌های نظارت تصویری و با احتساب جریان واقعی ترافیک، امروز زمان سفر در آزادراه تهران-ساوه 64 دقیقه، آزادراه ساوه-تهران 68 دقیقه، آزادراه تهران-قم 62 دقیقه، آزادراه قم-تهران 66 دقیقه گزارش شده است.

    سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: در محور کرج-چالوس مدت زمان سفر 168 دقیقه و در محور چالوس-کرج این رقم 171 دقیقه است که نسبت به زمان معمول آن (180 دقیقه) پایین‌تر است که نشان از ترافیک بسیار روان این محور دارد.

    خالدی اظهار داشت: برای ایام پایان هفته تردد موتورسیکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه 31 تیرماه الی ساعت 24 روز جمعه 2 مرداد‌ماه 94 از محورهای کندوان (کرج- چالوس)، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است؛ تردد موتورسیکلت انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک‌ بلامانع خواهد بود.

    وی افزود: ‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 روز جمعه 2 مردادماه تا ساعت 01:00 بامداد روز شنبه 3 مرداد‌ماه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:00 روز جمعه 2 مردادماه الی 01:00 بامداد روز شنبه مورخ 3 مردادماه از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد (دزدبن) به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

    * بیشترین ترافیک محور چالوس در تعطیلات عید فطر روز 28 تیرماه بود

    سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها در تشریح اطلاعات سفرهای عید سعید فطر بیان کرد: در این تعطیلات آزادراه کرج-تهران، آزادراه قزوین-کرج و آزادراه تهران-کرج پر ترددترین جاده‌ها بودند.

    خالدی افزود: بیشترین حجم ورودی در این ایام مربوط به استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، قم و مرکزی و بیشترین حجم خروجی مربوط به استان‌های البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی و مازندران بود.

    سخنگوی مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: در همین ایام، بیشترین زمان سفر در محور چالوس به کرج بین ساعات 22 تا 23 روز 28 تیرماه با 487 دقیقه و در محور کرج-چالوس بین ساعات 10 تا 11 روز 25 تیرماه با 345 دقیقه ثبت شده است.

    مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهارداشت: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت ترافیکی جاده‌ها و شرایط جوّی محورهای مواصلاتی می‌توانند «نرم‌افزار 141» را از طریق اپلیکیشن بازار و یا پایگاه اینترنتی www.iran141.ir دریافت کنند.

     عملیات تکمیل آزادراه چالوس-مرزن‌آباد که در دولت قبلی به بهره‌برداری موقت رسیده بود، در دولت یازدهم ادامه داشت و مقرر شد این مسیر آزادراهی برای‌ تعطیلات عید سعید فطر امسال باز شود که در این ایام به صورت دست و پا شکسته باز شد اما با وقوع سیلاب اخیر، این مسیر دوباره مسدود شد.

    در حال حاضر و با پایان عملیات تکمیل و ترمیم آزادراه چالوس-مرزن‌آباد توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، این مسیر آزادراهی به صورت دائمی باز شد اما هنوز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل دائمی نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو