فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره راه و شهرسازی سراب خبر داد

اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی برای روکش آسفالت راه‌های سراب

عصر خودرو : رئیس اداره راه و شهرسازی سراب از آسفالت و روکش آسفالت برخی راه‌های منطقه سراب خبر داد.

اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی برای روکش آسفالت راه‌های سراب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمد هاشم‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با مشارکت اداره میراث فرهنگی، بخشداری مرکزی سراب و شرکت آلاچیق‌سازه سراب یک‌هزار و 350 متر راه باقی مانده تا آبگرم معدنی و طبیعی اردهای سراب آسفالت‌ریزی شد و این موضوع موجب تسهیل دسترسی گردشگران به منطقه گردشگری اردهای سراب می‌شود.

    وی با بیان اینکه اعتبار صرف شده در این خصوص حدود یک میلیارد و 750میلیون ریال بوده است، یادآور شد: مشارکتی شدن این طرح به انجام زودتر از موعد این پروژه کمک زیادی کرد.

    هاشم‌زاده از اتمام روکش آسفالت راه روستایی «بیجند» سراب با اعتبار 15 میلیارد ریالی خبر داد و افزود: طول روکش یافته 10 کیلومتر بوده است.

    این مقام مسئول در حوزه راه‌سازی تصریح کرد: کار روکش آسفالت 15 کیلومتر جاده سراب - بستان‌آباد از دیروز آغاز شده و اعتبار تخصیص یافته برای این منظور 30 میلیارد ریال است.

    داور سلیمی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری سراب نیز به خبرنگاران گفت: منطقه گردشگری اردهای سراب از روستاهای هدف گردشگری بوده و طی چند سال اخیر زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف در این منطقه فراهم شده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در روستا مشغول سرمایه‌گذاری است.

    وی از برق‌رسانی به اردها در ماه‌های آینده خبر داد.

    این گزارش حاکی است روستای «اردها» به دلیل مجاورت با یخچال‌های رشته کوه «بزقوش»، قریه‌ای پر آب با چشمه‌هایی زلال از دل سخره‌ای کوهستان است و آب رودخانه‌های اصلی آن در زمستان و تابستان قطع نمی‌شود.

    باغ‌های مشهور آن در منطقه کوه پایه و در شیب‌های نسبتاً تند آن قرار دارند و به ندرت می‌توان زمین مسطحی با وسعت زیاد در آن پیدا کرد.

    به دلیل وجود فعالیت‌های آتش‌نشانی در منطقه آب‌های گرم سطحی در بخش‌های جنوبی و مشرف به کوهپایه ارتفاعات «بزقوش» آن جریان دارد و سال‌هاست که به عنوان حمام و استخر طبیعی مورد استفاده اهالی و گردشگران قرار می‌گیرد.

    آبگرم معدنی موجود در این روستا از خاصیت درمانی و شفابخش برخوردار بوده، بطوریکه این آبگرم برای درمان جای سوختگی و امراض پوستی و ... معجزه می‌کند و اخیراً نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران خصوصی و منابع استانی برای راه‌اندازی قطب گردشگری در منطقه قرار گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو