فونیکسریمکسبهتام

فرمانده مرزبانی کشور خبر داد

جاده‌کشی تمام مرزهای کشور تا سال آینده

عصر خودرو : فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: طبق پروتکل‌ها و نشست‌هایی که داشته ایم، به کشورهای همسایه گوشزد کرده ایم که با گروه های تروریستی مقابله کنند و از دولت و مردم پاکستان می خواهیم که بر منطقه خود اشراف داشته و گروه هایی که در کشور آنها آموزش دیده و تجهیز می شوند و به سمت مرزهای ما می آیند را مدیریت کنند.

جاده‌کشی تمام مرزهای کشور تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید توحیدی که 20 تیرماه جاری در درگیری با تروریست‌های مرزی به شهادت رسیده، اظهار کرد: ایران کشور بزرگی است و مرزهای طولانی داریم و با 15 کشور از جمله کشورهای دوست و مسلمان پاکستان و افغانستان همسایه هستیم.

    وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در سال‌های گذشته در افزایش امنیت مرزها انجام شده و با توجه به وضعت افغانستان و پاکستان و توطئه های استکبار در این کشورها، بخشی از این توطئه‌ها به مرزهای کشور ما کشیده می شود.

    رضایی تصریح کرد: از جمله این مشکلات، بحث مواد مخدر است که تولید در افغانستان و ورود مواد از پاکستان به کشور مشکلات جدی برای ما به بار می آورد و ایران به عنوان وظیفه و تکلیف دینی برای مقابله با آن اقدام می کند و علی رغم اینکه برخی از این مواد برای خروج از کشور و ورود به کشورهای دیگر حمل می شود، اما ایران با توان و امکانات خود در سال های پس از انقلاب در مبارزه با مواد مخدر عمل کرده است.

    وی با اشاره به مشکلات دیگر در مرز بیان کرد: گروهک های تروریستی که توسط استکبار پرورش داده و حمایت و تجهیز می شوند، در منطقه پاکستان هستند و بیش از 70 گروه اشرار اعم از قاچاقچی، تروریست، سارق و فراری از قانون، به پاکستان رفته و در این منطقه اسکان دارند.

    فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: برخی از این افراد را استکبار آموزش داده و به عنوان تروریست در منطقه پخش می کند که بخشی از آنها به سمت مرزهای ما می آید که با توجه به اقدامات خوب سال های گذشته، در حال حاضر اشرافیت در مرز وجود دارد.

    وی افزود: دولت تلاش می کند بخشی از مرز که جاده ندارد، کامل شده و امیدواریم حداکثر تا سال آینده به انتها برسد و به نوعی که ما متاسفانه مرز را یک طرفه کنترل می کنیم، نتیجه داشته باشد.

    رضایی تصریح کرد: امسال اعتبارات خوبی برای مرز جنوبشرق پیش بینی شده و امیدواریم اشرافیت ما کامل تر شود.

    وی با اشاره به توطئه های استکبار و گروه های تروریستی بیان کرد: اخیرا یک گروه تروریستی آموزش دیده، حرفه ای و باسابقه که دو نفر از آنها ایرانی فراری بوده که با جیش الظلم همکاری می کرده و یک نفر پاکستانی بوده، در 20 تیرماه جاری قصد ورود به کشورمان را داشتند که با هوشیاری ماموران مرزبانی و لطف خداوند توطئه آنها خنثی شد.

    فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: دو ساعت درگیری با این گروه داشتیم و دو نفر از اعضای آن مجروح و زمین گیر و به همراه یک نفر دیگر دستگیر شدند.

    وی افزود: این افراد امکانات انفجاری و ارتباطاتی را داشتند و حالت مزدوری داشتند و دوربین هایی به همراه آورده بودند که بتوانند از اقدامات خود فیلم برداری کنند و در اظهاراتشان اعتراف کردند که پشیمان هستند و به خطای خود پی بردند که در دام این توطئه افتادند.

    رضایی گفت: ما یک شهید در این عملیات داشتیم که اهل استان کرمان بود، شهید توحیدی که فداکارانه و سلحشورانه ایستاد و با خون خود و همرزمش که مجروح شد و با مدیریت فرماندهان، این طرح خنثی و آرامش دیگری در کشور و منطقه ایجاد شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری 15 شهید مرزبانی تقدیم نظام کرده ایم که 5 شهید در منطقه غرب کشور و 10 شهید در شرق کشور داشته ایم.

    رضایی با بیان اینکه یک شهید شرق کشور در مبارزه با مواد مخدر بود که از ورود 2 تن مواد جلوگیری کرد، گفت: راه شهادت در مسیر انقلاب اسلامی و سازمان هایی که در مسیر آرمان انقلاب هستند، باز است و تقدیم شهدای مرزبانی در راستای وظیفه است.

    فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: طبق پروتکل ها و نشست هایی که داشته ایم، به کشورهای همسایه گوشزد کرده ایم که با گروه های تروریستی مقابله کنند و از دولت و مردم پاکستان می خواهیم که بر منطقه خود اشراف داشته و گروه هایی که در کشور آنها آموزش دیده و تجهیز می شوند و به سمت مرزهای ما می آیند مدیریت کنند.

    وی تاکید کرد: این پذیرفتنی نیست که دو کشور همسایه با روابط خوب تاریخی، اما این مسائل مدیریت نشود و رسیدگی موثری صورت نگیرد. نمی گوییم دولت پاکستان با این تروریست ها همکاری می کند اما ضایعاتی را در منطقه ایجاد می کنند که از مردم و به ویژه مردم خوب منطقه بلوچستان می خواهیم که از دولت مطالبه کنند تا برای مقابله با این افراد اقدام کند و صرفا به ابراز تاسف بعد از اتفاقات اکتفا نکنند.

    رضایی تصریح کرد: نباید تنها با ابراز تاسف عبور کرد و باید اقدام کنند و ما گرای آنها را می دهیم و قبلا داده ایم. این اتفاقات به ضرر هر دو دولت و منطقه است و تنها کسی که از این نوع ناامنی سود می برد، استکبار است و امیدواریم با کارهای دیپلماتیک دولتمردان این بحث ها به نتیجه برسد.

    وی درباره ورود اتباع افغانی به ایران و احتمال همکاری با داعش بیان کرد: دولت افغانستان دولت مسلمانی است که بیش از 35 سال جنگ و ناامنی توسط استکبار به آنها تحمیل شد و مردم رنج کشیده ای دارد که ایران میهمان دوست است و کسانی که به ایران می آیند به عنوان میهمان و برخی خود را شهروند ایران می دانند و نگاه جمهوری اسلامی به مردم افغانستان مثبت است و فکر نمی کنم نگاه کسی طردی باشد.

    رضایی گفت: ممکن است افرادی بین اینها وارد شوند که مشکل داشته باشند که رصد می کنیم و در زمان ورود، آنها دستگیر می کنیم و جمعی که در ایران هستند کارگر و همراهان مردم ایران، بی ضرر و بی خطر هستند.

    فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: خط فرضی مرز خط مقدم نیروهای امنیتی و دفاعی است و خود را متناسب با تهدیدات تجهیز و رصد می کند و با اشراف اطلاعاتی که در مرزبانی وجود دارد، به تمام حرکات و فعالیت گروه ها اشراف داریم و نسبت به سال های گذشته تحرک و تاکتیک های ما متفاوت است، به جهت تهدیدهایی که استکبار در منطقه دنبال و گروه هایی که وارد منطقه می کند.

    وی افزود: طبق اخبار واصله در برخی مناطق افغانستان و پاکستان با زمینه ای که بوده، استکبار گروه هایی مثل داعش را فعال کرده اما با اشرافیت ما گمان نمی کنم آنها چنین تفکری داشته باشند که به مرزهای ما نزدیک شوند.

    رضایی تصرح کرد: مشکلی که در مرز داریم، ورود مواد مخدر است و امسال بالغ بر 17 تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و بزرگ ترین مشکل است.

    وی بیان کرد: با توجه به انسدادی که در بخش شمالی سیستان و بلوپستان و خراسان جنوبی و رضوی انجام شده، فشار کاری ما در جنوب سیستان و بلوچستان است و مرزبانان ما هوشیارند، اقدامات خوبی دارند و پیش بینی تکمیلی انسداد مرز را داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو