فونیکسریمکسبهتام

۳۵ درصد تصادفات اصفهان مربوط به بزرگ‌راه‌ها است

آشکارسازی ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیر در جاده‌های استان اصفهان

عصر خودرو : رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از تصادفات استان مربوط به آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها است، گفت: از این میزان، ۳۵ درصد از تصادفات مربوط به بزرگراه‌ها و مابقی مربوط به آزادراه‌ها است.

آشکارسازی ۱۳۰ نقطه حادثه‌خیر در جاده‌های استان اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پلیس راه استان از ابتدای نوروز 94 پرداخت و اظهار کرد: ایستگاه‌های امنیت و سلامت در ایام نوروز 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صد در صد رشد داشت و به 40 عدد افزایش یافت که سبب کاهش 13 درصدی تصادفات فوتی در استان اصفهان منجر شد.

    وی به برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در خرداد ماه گذشته اشاره کرد و افزود: استان اصفهان با 9 استان کشور همجوار است و حجم تردد از استان اصفهان با توجه به اینکه چهار راه عبوری شرق و جنوب محسوب می‌شود، بسیار بالا بود.

    رئیس پلیس راه استان اصفهان به حضور جدی پلیس در ایام سه روز تعطیلی نیمه شعبان اشاره و تصریح کرد: در طرح عید سعید فطر پلیس بسیار مصمم در جاده‌ها فعالیت و موجب کاهش 70 درصدی تصادفات فوتی و 50 درصدی تصادفات جرحی در جاده‌های استان اصفهان شد.

    * عید فطر امسال هیچ تصادف فوتی گزارش نشد

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در تعطیلات عید فطر هیچ‌گونه تصادف فوتی در استان گزارش نشده است، بیان کرد: البته جاده قدیم اصفهان – تهران، محورهای اصفهان – شهرکرد، اصفهان – نجف‌آباد – تیران به صورت جدی کنترل شد.

    رضایی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه گزارش چهار ماهه پرداخت و افزود: در چهار ماه نخست سال گذشته 430 هزار مورد تخلف سرعت گزارش شده بود که این آمار امسال به 488 هزار مورد در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت.

    وی خستگی و خواب‌آلودگی را دو دلیل اصلی تصادفات جاده‌ای استان اصفهان برشمرد و گفت: جاده‌های استان اصفهان اکثرا بسیار طولانی و کویری هستند و عدم جذابیت جاده‌ای سبب خسته شدن رانندگان می‌شود.

    * دوبانده‌ کردن برخی راه‌های استان ضروری است

    رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر این نکته که بسیاری از نقاط و مقاطع حادثه‌خیز استان اصفهان در مسیرهای دو طرفه رخ می‌دهد، بیان کرد: راه‌های دو طرفه استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارند.

    وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و 33 دستگاه خودرو به دلیل انجام دو تخلف همزمان متوقف و این خودروها به مدت سه روز توسط پلیس توقیف شدند.

    رضایی از پایش 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به صورت الکترونیکی توسط پلیس خبر داد و گفت: محور شمال به جنوب استان اصفهان نیز در این طرح قرار دارد.

    * توقیف 197 فقره گواهینامه از رانندگانی با نمره منفی 30

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به توقیف 197 فقره گواهینامه از رانندگانی که 30 نمره منفی داشتند، افزود: کسب نمره منفی این افراد بابت انجام دو تخلف همزمان بوده است.

    رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه بیشترین درصد حوادث رانندگی را 38 درصد تصادفات واژگونی خودرو، 46 درصد بر اثر برخورد خودرو با شیء ثابت و 50 درصد نیز به دلیل برخورد دو خودرو عنوان کرد.

    وی در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که بیشترین تصادفات در چه زمانی رخ می‌دهد، اظهار کرد: بیش از 35 درصد از تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهند و 60 درصد از تصادفات در روز و در بازه زمانی 12 ظهر تا 8 شب بوده است.

    * پراید رتبه نخست تصادفات و حوادث منجر به فوت

    رضایی با بیان اینکه خودروی پراید بین خودروها رتبه نخست تصادفات را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در بیشتر واژگونی خودروی پراید حداقل یک کشته داشته که باید به صراحت گفت که خودروی پراید خودروی ایمنی نیست و در سهم تقصیر و میزان تصادفات سهم خودروی پراید بیش از سایر خودروها بوده است.

    وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها رخ داده است، گفت: حدود 50 درصد از تصادفات در آزادراه و بزرگراه صورت گرفته که 13 درصد مربوط به آزادراه و 35 درصد بزرگراه بوده است.

    رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه حادثه جبران‌ناپذیر است، بیان کرد: 60 درصد از تصادفات توسط افراد بومی هم‌استانی و از همشهریان رخ داده است.

    رضایی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد افراد بدون گواهینامه شناسایی شده‌اند، افزود: رانندگان خودروها با توجه به اینکه باید از جلوی پاسگاه پلیس راه عبور کنند بیشتر مواقع با خود گواهینامه همراه دارند اما در مورد موتورسیکلت‌سواران تقریبا همانند موتورسواران سطح شهر برابر هستیم.

    وی همچنین به تست اعتیاد 2 هزار و 500 نفر از رانندگان اشاره و تصریح کرد: با کمال تاسف بخش قابل توجهی از رانندگان اعتیاد دارند.

    * 130 نقطه حادثه‌خیر استان آشکارسازی شده است

    رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین در مورد مقاطع حادثه‌خیر بیان کرد: مقاطع حادثه‌خیز بیشتر نقاطی همچون پل‌ها و نقاط پر پیچ است که در سال گذشته 22 مورد بوده که یکی از این مقاطع 10 کیلومتر از جاده علویجه بوده که 30 کشته سال گذشته داشته است و دیگری مقابل پاسگاه الیگودرز پل خفر بوده که 25 کشته بر جای گذاشت.

    وی با اشاره به اینکه در اصفهان 130 نقطه حادثه‌خیز نیز آشکار‌سازی شده است، اضافه کرد: البته در این خصوص اعتبارات لازم برای رفع این نقاط در نظر گرفته شده که موارد مذکور در حال بررسی و رفع مشکل است.

    رضایی در پاسخ به تعداد نصب دوربین‌های راه استان اصفهان و کنترل خودروها گفت: در محورهای اصفهان - شهرکرد هفت دوربین، اصفهان- نجف‌آباد هفت دوربین، اصفهان- شهرضا پنج دوربین، اصفهان- نایین 6 دوربین و اصفهان- تهران هفت دوربین نصب شده است.

    * وجود 80 دوربین سیار ثبت تخلفات در جاده‌های استان اصفهان

    وی در حوزه کنترل نامحسوس خودروها گفت: یک سری دوربین‌های سیار تیم‌های گشتی در جاده‌ها وجود دارد که در استان اصفهان به 80 دستگاه دوربین سیار جاده‌‌ای تجهیز است که سرعت خودروها را رصد می‌کند و سال گذشته نیز 49 هزار تخلف را ثبت کرده است.

    رئیس پلیس راه استان اصفهان در مورد فرهنگ‌سازی پلیس و رفع تخلفات تصریح کرد: تا کنون 5هزار کلاه ایمنی در روستاها بین موتورسیکلت سواران توزیع شده است.

    وی در ادامه صحبت‌های خود به 500 کیلومتر روکش آسفالت اشاره و افزود: بحث نگهداری راه‌ها توسط اداره راه و شهرسازی انجام می‌شود.

    * در مورد اتوبوس اسکانیا اظهار نظر نمی‌کنم

    رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد غیر ایمنی بودن اتوبوس‌های اسکانیا گفت: در خصوص بحث ایمنی بودن یا نبودن این خودروها مسئولان کشوری باید اظهار نظر کنند.

    وی همچنین در میزان سرعت پایین درج شده در برخی از جاده‌های برون‌شهری بیان کرد: با توجه به اینکه در کنار برخی از جاده‌ها مناطق مسکونی وجود دارد که جداسازی نشده است، لذا به ناچار مجبور به نصب تابلو سرعت پایین در آن مناطق هستیم.

    رئیس پلیس راه استان اصفهان در پاسخ به سرعت اتوبوس‌های جابه‌جایی مسافران از اصفهان به شهرهایی همچون بهارستان، نجف‌آباد و سایر نقاط گفت: در خصوص بحث ایمنی و سرعت این اتوبوس‌ها بسیار مفصل بحث شده و یکی از دغدغه‌های پلیس است چرا که اگر حادثه تصادفی رخ دهد تعداد کشته‌ها بیش از 20 نفر می‌شود.

    وی در مورد مسئولیت هرگونه حادثه در مورد این اتوبوس‌ها تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب مسئولیت هرگونه تصادف در این راه‌ها بر عهده شهرداری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو