فونیکسریمکسبهتام

ای-بایک الکتریک؛ سبک‌ترین دوچرخه الکتریکی جهان

عصر خودرو: باتری ۲۴ ولت A-Bike الکتریک قابلیت جدا شدن از دوچرخه را دارد و از این رو می توانید آن را حتی روی میز محل کار خود نیز شارژ کنید.

ای-بایک الکتریک؛ سبک‌ترین دوچرخه الکتریکی جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصرایران، "کلایو سینکلر"، مخترع انگلیسی، دوچرخه A-Bike را در سال 2006 توسعه داد که از طراحی کلاسیک با ساختاری تلسکوپی سود می برد. این دوچرخه به سادگی قابل جمع شدن به اندازه ای بود که در یک کوله پشتی جای بگیرد و یا در وسایل نقلیه عمومی قابل جابجایی باشد. اکنون تیمی در لندن A-Bike الکتریک را معرفی کرده اند که از همان ساختار جمع و جور و سبک وزن سود می برد اما دارای موتوری الکتریکی است که می تواند با یک بار شارژ کامل باتری دامنه حرکت 24 کیلومتر را پوشش دهد.

تیم A-Bike الکتریک طی همکاری خود با "آلکس کالوگرولیس"، طراح A-Bike اصلی، دوچرخه الکتریکی جدید را توسعه داده اند که به طراحی اصلی بسیار وفادار باقی مانده است. هنگامی که A-Bike الکتریک جمع می شود ابعاد آن برابر با 21 × 40 × 70 سانتیمتر است و تنها در 10 ثانیه می توان آن را باز و آماده استفاده کرد. با توجه به وزن 12 کیلوگرمی، دوچرخه A-Bike الکتریک بیش از دو برابر همتای غیر الکتریکی خود وزن دارد اما تجربه سواری متفاوتی را با آن خواهید داشت.

اگرچه دامنه حرکت 24 کیلومتری چندان زیاد نیست، اما برای تردد داخل شهری کافی به نظر می رسد. باتری 24 ولت A-Bike الکتریک قابلیت جدا شدن از دوچرخه را دارد و از این رو می توانید آن را حتی روی میز محل کار خود نیز شارژ کنید. یک سیستم ساده شامل چهار چراغ LED دوچرخه سوار را از میزان نیروی باتری آگاه می کند و در صورتی که با خالی شدن شارژ باتری مواجه شوید همچنان می توانید به صورت سنتی از نیروی پاهای خود برای پدال زدن استفاده کنید.

به رغم اندازه جمع و جور A-Bike الکتریک، تجربه سواری و پدال زدن با آن مشابه دوچرخه های معمولی است. این دوچرخه الکتریکی جذاب برچسب قیمت 589 پوند (حدود 912 دلار) را یدک می کشد و عرضه آن به بازار از اکتبر 2015 آغاز می شود.
 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو