فونیکسریمکسبهتام

در کنفرانس همکاری‌های مشترک ایران و اروپا چه گذشت؟

جزییات اولین انعقاد قرارداد بین‌المللی خودرویی

عصر خودرو: حمید حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران درباره جزییات کنفرانس همکاری‌های ایران و اروپا در اتاق بازرگانی وین، گفت: این کنفرانس امروز و فردا با همکاری ایران و اتحادیه اروپا در اتریش در حال برگزاری است.

جزییات اولین انعقاد قرارداد بین‌المللی خودرویی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، حسینی ادامه داد: در این کنفرانس فعالان اتاق‌های بازرگانی ایران و ایتالیا، ایران و استرالیا، ایران و آلمان و ایران و اتریش حضور دارند.

    حسینی اضافه کرد: در این نشست محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور؛ محمد حسین عادلی، دبیر کل مجمع صادرکنندگان گاز؛ محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری؛ مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ عزیزالله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز و اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی حضور دارند.

    حسینی در پایان گفت: این کنفرانس با هدف همکاری مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا برگزار شده‌است.

    در همین مورد همچنین آن طور که عبدالله یونس آرا، کارشناس ارشد اقتصاد انرژی در یکی از گروه‌های مجازی نوشته است، «امروز اولین قرارداد بین‌المللی پس از سال‌ها تحریم و عقب‌ماندگی در صنعت خودرو در وین و در حاشیه همایش ایران و اروپا در حضور وزیر صنعت، معدن، تجارت و معاون  علمی و فن‌آوری رئیس جمهور امضا خواهد شد. موضوع این قرارداد طراحی و توسعه و راه‌اندازی خط تولید خانواده قوای محرکه کم مصرف سه سیلندر برای خودروهای داخلی است که با سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی و همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی اجرایی خواهد شد.

    پیش‌بینی می‌شود با تولید حدود چهار میلیون دستگاه از این خانواده قوای محرکه در  10 سال و استفاده از آنها در خودروهای داخلی، حدود 12 میلیارد لیتر در مصرف سوخت (نسبت به موتورهای موجود) صرفه‌جویی و از تولید میلیون‌ها تن آلاینده جلوگیری شود و با این جهش تکنولوژی به استاندارد آلایندگی روز اروپا (یورو 6) دست پیدا کنیم. این خانواده قوای محرکه در سه کلاس توان و با قابلیت استفاده از دو سوخت (بنزین و گاز طبیعی) تولید خواهد شد تا تمام محدوده خودروهای داخلی در کلاس‌های A و B و C را پوشش دهد. میانگین مصرف سوخت این خانواده موتور نیز کمتر از پنج لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.» 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو