فونیکسریمکسبهتام

معاون نعمت‌زاده خبرداد:

علاقه شدید اروپایی‌ها برای حضور در بازار خودرو ایران

عصر خودرو : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از قطعی شدن سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در ایران خبرداد و گفت: اروپایی‌ها ابراز علاقه شدیدی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو و حوزه‌های تامین مالی و پولی دارند.

علاقه شدید اروپایی‌ها برای حضور در بازار خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مسعود کرباسیان در حاشیه مراسم مبادله قرارداد تجهیز، بهره برداری و فروش محصولات معدنی ذغالسنگ خمرود در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش به اتریش گفت: اجلاس سرمایه گذاری ایران و اروپا قرار بود که چند ماه قبل از سوی وزارت صنعت در اتریش برگزار شود که خوشبختانه برگزاری آن، همزمان با ده روز پس از توافق هسته ای ایران با 1+5 صورت پذیرفت و بنابراین جو حاکم بر جلسه به نحو دیگری بود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مذاکرات دو جانبه، هم سیستم بانکی اروپا و هم اتریش اعلام آمادگی کردند تا هرچه سریعتر در حوزه تامین اعتبار پروژه‌های ایرانی ورود پیدا کرده و شرکتهای معتبر اروپایی حاضر در این اجلاس نیز، اعلام کردند که قصد دارند با خود تکنولوژی به ایران بیاورند و در این پروژه‌ها، مشارکت داشته باشند، در واقع رویکرد آنها از فروش ماشین آلات به ایران، به سرمایه گذاری تغییر یافته است که البته فروش ماشین آلات هم در دستور کار قرار دارد.

    وی تصریح کرد: در این اجلاس همچنین اطلاعات مستقیم از اقتصاد و مشوق‌های سرمایه‌گذاری، به صورت مستقیم از سوی وزیر صنعت و مسئولان بانکی کشور به اروپایی‌ها ارایه شد، این در حالی است که سالها این سرمایه‌گذاران، اطلاعات را به صورت غیرمستقیم از ایران دریافت می‌کردند، بر همین اساس پانل‌های تخصصی برگزار شد تا به تشریح این وضعیت پرداخته شود.

    کرباسیان گفت: چندی پیش یکی از شرکتهای اروپایی از کشور آلمان، مذاکراتی را برای سرمایه گذاری در ایران داشت که شرط ما برای پذیرش مشارکت با وی، آوردن فاینانس از سوی این سرمایه گذار بود که خوشبختانه شب گذشته در ایمیلی که از وی دریافت کردم، آمادگی خود را برای ارایه اعتبار اعلام کرده است.

    وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: اولویت های سرمایه‌گذاری معدن و صنایع معدنی که به اروپایی‌ها ارایه شده است، بیشتر در حوزه اکتشافات متمرکز است، چراکه در این حوزه عقب‌ماندگی بسیار وجود دارد و بنابراین باید این عقب ماندگی تاریخی در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری را هرچه سریعتر رفع کنیم، ضمن اینکه حوزه معدن و صنایع معدنی جای رشد بسیاری دارد و خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و تاکید دولت در برنامه ششم بر روی همین محور، امیدواریم بتوانیم در این حوزه، ارزش افزوده خوبی برای سرمایه گذاران به ارمغان آوریم. 

    کرباسیان گفت: اعتقاد ما بر این است که هر 68 ماده معدنی که در ایران وجود دارد، جای سرمایه‌گذاری سودآور از سوی خارجی ها را دارد. البته در نشستی که در اتریش برگزار شد، بیشتر علاقه‌مندی سرمایه گذاران در حوزه خودرو و تامین مالی بود. چند شرکت هم از انگلیس، آلمان، اتریش هم به صورت جدی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، به خصوص اینکه رئیس جمهور اتریش هم در راس هیاتی بلندپایه شهریورماه به تهران می آید و می‌توانیم بر اساس منافع ملی، پروژه‌هایی را تعریف کنیم. 

    وی در خصوص تعرفه فولاد نیز گفت: تعرفه فولاد باید برای برخی از اقلام افزایش یابد، این در حالی است که هم اکنون برای شمش 10 درصد و برای ورق 15 درصد و برای سایر محصولات و مقاطع نیز 20 درصد پیشنهاد شده است که امیدواریم به نتیجه برسد اما اعتقاد داریم که همین ارقام هم کم است و هنوز ابلاغ نشده است. برخی کشورها همچون ترکیه، سقف تعرفه را تا 30 درصد هم افزایش داده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو