فونیکسریمکسبهتام

پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری اعلام کرد

پارس خودرو را می خواهیم اما نه به هر قیمتی

عصر خودرو: پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط جدید ایجادشده در کشور پس از رفع تحریم‌ها، برنامه‌های رنو در ایران را تشریح کرد.

پارس خودرو را می خواهیم اما نه به هر قیمتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،کارگر در ابتدا با اشاره به حضور رنو در بازار ایران طی دوران تحریم‌ها گفت:" در این دوران مسائل زیادی مطرح شد و برخی عنوان کردند رنو پس از تحریم‌ها از ایران رفته است. این در حالی بود که رنو به‌هیچ‌عنوان ایران و مشتریان ایرانی را ترک نکرد و در تمام دوران بیش از دو سال تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران هم در کنار شرکای ایرانی‌اش باقی ماند."

    وی با اشاره به آنچه از سوی برخی بازگشت رنو به بازار ایران تعبیر می‌شود گفت:" رنو تنها شرکت خودروسازی غیر چینی بود که با وجود تحریم‌ها از بازار ایران خارج نشد و به‌این‌ترتیب نیازی نیست برای بازگشت به بازار ایران تصمیم بگیرد چون هیچ‌گاه نرفته بود. ایران شریک استراتژیک رنو است."

    مدیرعامل رنو پارس با اشاره به وضعیت تولید در دوران تحریم گفت:" با اطمینان می‌توانیم بگوییم رنو در دوران سخت تحریم در ایران ماند اما نمی‌توانیم بگوییم همه‌چیز خوب بود. قطعا به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت تولید پایین بود و ما و شرکایمان نتوانستیم از ظرفیت‌های کامل نیروی انسانی استفاده کنیم اما تلاش کردیم روند تولید حفظ شود."

    وی به فعالیت‌های انجام گرفته در مدت تحریم‌ها اشاره کرد و گفت:" هرچند در این مدت آمار تولید به دلیل محدودیت‌ها پایین بود اما نکته مهم برای ما حفظ تولید بود. البته در این مدت بیکار هم ننشستیم و کار های زیادی انجام شد. در این مدت بر روی دو پروژه مهم کار کردیم که امروز حاصل آن دو پروژه، وانتتندر 90 و مدل ساندرو است. معرفی چنین خودروهایی به‌طور معمول نیاز به دو تا سه سال زمان دارد و ما از دوران تحریم برای پیشبرد این دو پروژه استفاده کردیم و به همین دلیل از رقبا جلوتر هستیم."

    وی با اشاره به شایعانی در زمینه سود رنو در ایران و خروج آن از کشور گفت:" اینکه عنوان می‌شود رنو در این مدت سود داشته است غلط است. رنو صورت‌های  مالی خود را به‌صورت جهانی منتشر می‌کند و در این صورت‌های مالی زیان فعالیت‌های رنو در ایران منعکس شده است."

    پیمان کارگر با اشاره به دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در دوران تحریم‌ها گفت:" در کنار تولید خودرو و کار بر روی پروژه‌های جدید، ما برای افزایش تنوع محصولات رنو در بازار ایران، بر روی واردات خودروهای CBU نیز کار کردیم و توانستیم در این مدت مدل‌های جدید را به بازار ایران معرفی کنیم. مدتی قبل ایران خودرو رنو کپچر را رونمایی کرد که با استقبال بالای خریداران مواجه شد و بدون آنکه فعالیت بازاریابی خاصی برای آن انجام شود تمام خودروهای عرضه شده به فروش رسید."

    وی ادامه داد:" در همین دوران ما بخش خاورمیانه رنو را راه‌اندازی کردیم که پایگاه صنعتی آن ایران است و در حال تصمیم‌گیری برای عرضه مدل‌های جدید در این بازار از تولیدات رنو در ایران هستیم."

    وی همچنین به فعالیت‌های نگین خودرو نیز اشاره کرد و گفت:"پیش از این نارضایتی‌هایی از نگین خودرو وجود داشت اما این مجموعه در حال حاضر عملکرد خوبی دارد و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند."

    اولویت‌های رنو در بازار ایران

    مدیر عامل رنو پارس با اشاره به برنامه‌ها و اهداف و اولویت‌های رنو در منطقه خاورمیانه و ایران گفت:" ما سه اولویت برای ادامه فعالیتمان در بازار ایران داریم. نخستین اولویت ما افزایش تولید خودرو در ایران است. در حال حاضر تندر 90 در سال حدود 100 هزار مشتری دارد و تنها خودرویی است که خودروسازان مشکلی برای فروش آن ندارند. ما نیاز داریم ظرفیت تولید این خودرو را افزایش دهیم تا بتوانیم نیازهای بازار را برآورده کنیم. به‌علاوه به تندر 90، دیگر خودروهای پلتفرم X90 نیز اضافه می‌شوند که می‌توانند ظرفیت تولید را بالا ببرند."

    وی ادامه داد:" اولویت دوم ما در ایران عرضه مدل‌های جدید است. غیر از تندر 90وانت و ساندرو، برای عرضه محصولات دیگری هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. داستر قرار است در پارس خودرو تولید شود. البته داستری که در پارس خودرو تولید خواهد شد نمونه جدید داستر است تا بتواند برای صادرات در بازارهای منطقه قدرت رقابت داشته باشد. داستر در کشورهای منطقه خودروی محبوبی است و در حال حاضر نیازهای این بازار از رومانی تامین می‌شود ولی ما قصد داریم برای بازارهای منطقه از خودروهای تولید شده در ایران استفاده کنیم. در کنار این، ایران خودرو مدل فیس لیفت تندر 90 را عرضه خواهد کرد ضمن آنکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها کلیو و کپچر نیز توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. استراتژی ما برای محصولات CBU همان‌طور که قبلا هم اعلام‌شده، بررسی استقبال بازار از این خودروها و در ادامه تولید آن‌ها در داخل کشور است."

    تاسیس مرکز مهندسی رنو در ایران

    کارگر در زمینه سومین اولویت رنو در فعالیت‌های پیش روی خود در بازار ایران گفت:"در کنار مواردی که گفتم، سومین اولویت ما روشن کردن استراتژی همکاری‌مان در ایران است. خیلی روشن و شفاف اعلام می‌کنم رنو قصد دارد در ایران بماند و برای این منظور باید پایه‌های حضور خود را محکم کند. ما تصمیم گرفتیم یک مرکز مهندسی و طراحی خودرو در ایران تاسیس کنیم. در کنار این با سایپا و ایران خودرو نیز همکاری‌های جداگانه‌ای برای سایت‌های تولید خودرو خواهیم داشت."

    وی در زمینه اخبار منتشر شده در زمینه قطع همکاری با یکی از شرکای رنو در ایران گفت:" این مسئله که عنوان می‌شود رنو تنها با یکی از شرکایش در ایران کار خواهد کرد را تکذیب می‌کنم. ما برای کار با ایران خودرو و سایپا برنامه مشخصی داریم ولی مدل‌های جدید را به‌صورت همزمان در هر دو شرکت تولید نخواهیم کرد."

    انتقال دانش فنی رنو به ایران

    پیمان کارگر در زمینه انتقال دانش فنی به صنعت خودرو ایران گفت:" یک بخش از انتقال دانش پیش از این انجام شده است و هم‌اکنون سایت‌های تولیدی محصولات رنو در ایران خودرو و پارس خودرو با استانداردهای جهانی رنو در حال فعالیت هستند. مدتی قبل یکی از مدیران ارشد رنو فرانسه برای بازدید از ایران آماده بود. وقتی به خطوط تولید پارس خودرو و ایران خودرو رفتیم وی معتقد بود این خطور تولید مانند خطوط تولید رنو در دیگر کشورها است و از این نظر تفاوتی با بهترین خطوط تولید رنو در جهان ندارد."

    وی ادامه داد:" انتقال دانش به صنعت خودرو ایران تنها به خودروسازان محدود نمی‌شود و ما با توجه به آنکه تاکید زیادی بر داخلی سازی محصولات داریم، سعی کردیم قطعه سازان را هم از این نظر پشتیبانی کنیم. به‌عنوان مثال مدتی قبل از فولاد مبارکه دعوت کردیم به فرانسه بیایند تا با فناوری‌های جدید ساخت ورق‌های بدنه خودرو آشنا شوند."

    کارگر تاکید کرد:" باید به فرآیند انتقال دانش سرعت بیشتری بدهیم اما در مدت تحریم‌ها هم مشغول کار بودیم و از این نظر از رقبا جلوتر هستیم."

    سرمایه‌گذاری رنو در ایران

    کارگر در پاسخ به سوالی در زمینه سرمایه‌گذاری رنو در ایران و اخباری که در زمینه عدم سرمایه‌گذاری از سوی شرکت فرانسوی در ایران شنیده می‌شود گفت:" اگر سرمایه‌گذاری تنها مالکیت است بله می‌توانیم بگوییم رنو در ایران سرمایه‌گذاری نکرده است. این یک تعریف صنعتی نیست چون ممکن است با سرمایه‌گذاری یک کارخانه خریداری شود اما تولیدی در آن انجام نگیرد. این کار هدر دادن منابع مالی است و همین الان هم تعداد زیادی از کارخانه‌ها بدون آنکه تولیدی در آن‌ها انجام شود وجود دارند."

    وی ادامه داد:" از دید ما سرمایه‌گذاری انتقال دانش و مهندسی رنو به شرکت‌های خودروسازی ایرانی و اجرای استانداردهای رنو در کارخانه‌های ایران است. به‌علاوه برای تولید خودرو و قطعات یک سری ابزارهای ویژه ساخته شده است که همه این‌ها هزینه‌بر بوده و برای تولید خودرو در ایران انجام‌شده است. رنو میلیون‌ها یورو هزینه کرده تا بتواند جواب گوی نیازهای بازار ایران باشد و این سرمایه‌گذاری است."

    وی ادامه داد:"با این وجود ممکن است در آینده سرمایه‌گذاری برای خرید سایت‌های تولیدی هم انجام شود که برای این موضوع در حال برنامه‌ریزی هستیم ولی تاکید می‌کنم سرمایه‌گذاری تنها به معنای مالکیت نیست."

    رنو به دنبال خرید سایت تولیدی در ایران

    پیمان کارگر در پاسخ به سوالی در زمینه خرید پارس خودرو به‌عنوان سایت تولیدی رنو در ایران و تضمین فعالیت رنو در ایران گفت:"رنو می‌خواهد در ایران سرمایه‌گذاری صنعتی بیشتری کند و کارها را سرعت بدهد. همان‌طور که گفتم برنامه‌هایی برای سایت تولیدی رنو در ایران داریم که پارس خودرو یکی از گزینه‌ها است. اما اگر سایپا تصمیم بگیرد پارس خودرو را نفروشد یا این شرکت را به مجموعه دیگری واگذار کند ما سایت‌های دیگری را هم مدنظر داریم. در این مدت 9 سایت تولید خودرو به ما پیشنهادشده است و تیم فنی ما از این سایت‌ها بازدید کرده‌اند."

    وی ادامه داد:" این یکی از برنامه‌های ما است اما نمی‌توانم در این زمینه تضمینی به شما بدهم. درزمانی که اعلام شد ایران پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه است هم تضمینی ندادیم چون امکان ارائه تضمین وجود ندارد اما این مسئله به معنای آن نیست که کاری در این زمینه انجام نشده است. اگر منظور از تضمین در این مورد خرید پارس خودرو است باید بگویم نمی‌توان تضمینی در این زمینه داد. هر شرکتی که بخواهد در ایران فعالیت تولید خودرو انجام دهد حداقل به دو سال زمان نیاز دارد و از این نظر ما جلوتر از رقبا هستیم. در این مدت شعار ندادیم و کار کردیم."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو