فونیکسریمکسبهتام

رشد ۱۷ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماه نخست امسال

عصر خودرو : طی ۴ ماهه نخست امسال به تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۵ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۷.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۷ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ، محمد رضا نعمت زاده در در سی و دومین نشست شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: ‌بازار ما یک بازار جهانی است و ما هم بخشی از آن بازار هستیم.

    وزیر صنعت،معدن وتجارت در این جلسه تصریح نمود که اگر یک سرمایه‌گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می‌تواند تا صددرصد سهام آن شرکت را دارا باشد.

    نعمت زاده  در ادامه با اشاره به اینکه می‌بایست به دنبال تکنولوژی روز باشیم افزود: تفکر CKD کاری را از ذهنمان حذف کنیم.

    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت :در این جلسه گزارش تحلیلی از صنعت خودروی ایران با صنایع خودروسازی کشورهای اروپایی به ویژه آلمان توسط دکتر واورا مشاور شرکت ایران خودرو ارائه شد که وی برداشت‌ها و مشاهدات خود را در قالب 10 سوال و جواب مطرح کرد.

    ساسان قربانی افزود: دکتر واورا سابقه کار در شرکت مرسدس بنز آلمان را داشته همچنین مدیر پلت‌فرم‌های شرکت یاد شده بوده است.

    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه جمع‌بندی گزارش واورا به نقل از وی گفت: رعایت استانداردهای خارجی، توجه به کاهش آلایندگی، مصرف سوخت کمتر و توجه به مراکز صادرات و تولید در کلاس جهانی، توسعه محصول و اعطای حق انتخاب به مشتری در زمینه مشخصات فنی و آپشن به مورد نظر مشتری اشاره شد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع گزارش «واورا» خاطرنشان کرد: این گزارش واقعیتی است و در برخی موارد تلخ می‌باشد؛ برای دستیابی به اهدافی که داریم بایستی خلاقیت داشته و به طراحی اهمیت دهیم و در یک جمله صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنیم.

    نعمت زاده ایجاد واحد تست را یک ضرورت دانست و به سرعت گرفتن ساخت واحد آزمون خودرو تأکید کرد.

    نعمت‌زاده در ادامه یادآور شد: من اطمینان دارم خودروسازی ما توان لازم را برای ایجاد واحد آزمون را داشته و نباید منتظر حرکت دیگران باشیم. چرا که صنعت خودروی ایران صنعتی پیشرو است و باید از تکنولوژی روز استفاده کند.

    وزیر تاکید داشت خودروسازی بدون طراحی و توسعه معنا ندارد و همه خودروسازان و مدیران مربوطه در این میان مسئول هستند

    *وضعیت تولید خودرو در 4 ماهه امسال
    در این جلسه آمار تولید خودرو در 4 ماهه امسال اعلام شد.

    طی 4 ماهه نخست امسال به تعداد 329 هزار و 55 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل نمایانگر رشد17.6درصدی داشته همچنین این میزان تولید نسبت به پیش‌بینی برنامه تولید سال 94 حکایت از تحقق رشد 84 درصدی دارد.

    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: در این نشست تأکید شد شرکت‌های خودروسازی برنامه جبرانی برای باقیمانده سال تهیه و به اجرا بگذارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو