فونیکسریمکسبهتام

اجرای عملیات حین عبورخودروها

روکش۱۰کیلومتر از جاده چالوس انجام شد

عصر خودرو : عملیات اجرای روکش آسفالت محور کرج - چالوس در محدوده استان البرز از تیرماه جاری آغاز و تا دو سال دیگر ادامه دارد تا کنون ۱۰ کیلومتر از پروژه ۷۰ کیلومتری انجام شده است.

روکش۱۰کیلومتر از جاده چالوس انجام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عملیات روکش آسفالت محور کرج - چالوس در حوزه استحفاظی استان البرز از تونل کندوان به سمت میدان امیرکبیر در کرج به طول 70 کیلومتر، از ابتدای تیرماه جاری آغاز شده است. برآورد اعتباراین پروژه 20 میلیارد تومان است و قرار است ظرف کمتر از 2 سال به اتمام برسد.

    در حال حاضر 20 درصد از اعتبار این پروژه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین شده است.

    در گفتگویی که با مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی البرز داشتیم چگونگی روند اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را جویا شدیم.

    افشین پیرنون با اشاره به اینکه در حال حاضر برای اجرای عملیات روکش آسفالت محور کرج – چالوس دو اکیپ راه سازی در این محور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: اکیپ اول از ابتدای تونل کندوان به سمت کرج و اکیپ دوم از محدوده خوزنکلاه و پیچ های آدران به سمت کرج مشغول اجرای این پروژه هستند.

    وی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه آیا ترافیک چند کیلومتری روز گذشته در محدده تونل کندوان مربوط به اجرایی این پروژه بوده است؟ گفت: بله این ترافیک به علت حضور اکیپ راهسازی در این محدوده بود چرا که عملیات روکش آسفالت حین عبور ترافیک انجام می شود.

    روزانه در محور کرج - چالوس یکهزار تن آسفالت استفاده می شود

    وی در ادامه دلیل ترافیک روز گذشته را توضیح داد و گفت: پیچ «آیینه» یکی از پیچ های حادثه خیز محور کرج – چالوس در کیلومتر 64 قرار دارد عرض کم و موقعیت توپوگرافی این پیچ دید رانندگان را کاهش می دهد به همین دلیل حرکت ترافیک در این محدوده باید با احتیاط بیشتری انجام شود روز گذشته اکیپ اجرای عملیات لایه نخست آسفالت این پیچ را به اتمام رساند.

    به گفته پیرنون اجرای عملیات روکش آسفالت حین عبور ترافیک برای اکیپ های اجرایی کاری سخت است.

    پیرنون با اشاره به اینکه مدت زمان طی مسیر از چالوس به کرج 4 ساعت است، گفت: اجرای این عملیات در زمان پیک ترافیک به مدت نیم ساعت در طول زمان سفر تاثیرگذار خواهد بود.

    اجرای عملیات روکش آسفالت محور کرج – چالوس تردد را با مشکل مواجه می کند و اطلاع رسانی به مسافرانی که در این محور از شمال به جنوب در حرکت هستند ضروری به نظر می رسد در این خصوص مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت: در حین اجرای عملیات مسیر مسدود نیست ولی محدودیت های اعمال می شود برای اعمال محدودیت ها مجوزهای لازم اخذ شده است و از طریق صدا و سیما و همچنین رادیو پیام این محدودیت ها اعلام می شود.

    وی در ادامه میزان استفاده روزانه آسفالت در محور کرج – چالوس را 800 تا یکهزار تن آسفالت اعلام کرد و گفت: در پروژه روکش آسفالت محور کرج – چالوس برای اولین بار در کشور از آسفالت نیمه گرم الیافی استفاده می شود.

    اعمال محدودیت های ترددی در محور کرج - چالوس

    مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی البرز استفاده از آسفالت نیمه گرم الیافی را در کاهش آلاینده های زیست محیطی موثر دانست و گفت: در این آسفالت که در دمای پایین تری ساخته می شود مواد سمی استفاده شده در قیر به مراتب کمتر است.

    پیرنون گفت: آسفالت به کار رفته در این جاده از تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از الیاف پلی اولفین و آرامید است که بر اساس نتایج آزمایشگاهی فاکتور های مقاومتی 2 تا 5 برابر آسفالت معمولی را دارد.

    وی در پایان اضافه کرد: اگر اجرای عملیات باعث سنگینی ترافیک محور شود با صلاحدید پلیس راه و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان، برای تخلیه بار ترافیکی اجرای عملیات به ساعات دیگر روز موکول خواهد شد.

    به گزارش مهر، عملیات روکش آسفالت محور کرج – چالوس هر روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر با محدودیت ترددی اجرا می شود ای عملیات در ایام تعطیل و روزهای خاص محددیت های ترددی اعمال نخواهد نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو